اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه آبیک خبر داد

مستندسازی تشییع و تدفین شهدای گمنام در آبیک

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک از مستندسازی مراسم استقبال، تشییع و تدفین شهدای گمنام خبر داد.

مستندسازی تشییع و تدفین شهدای گمنام در آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، رضا اسفندیاری امروز در جلسه هماهنگی مراسم استقبال، تشییع و تدفین دو شهید گمنام شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: از زمان تحویل دو شهید گمنام در روز شنبه 24 فروردین ماه سال جاری از معراج شهدای تهران تا آبیک و مراسم استقبال، تشییع و تدفین مستندسازی می‌شود تا به عنوان الگو برای شهرهای دیگر در قالب سی.‌دی به مرکز حفظ نشر آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین ارسال ‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه آبیک گفت: این در حالی است که برای این امر نماینده صدا و سیمای استان قزوین در شهرستان آبیک، روابط عمومی سپاه ناحیه آبیک و نماینده هیئت‌های مذهبی شهرستان آبیک برای تحقق این امر، عازم تهران می‌شوند.

وی افزود: به فرمایش امام راحل که شهدای گمنام به مادرشان حضرت زهرا (س) اقتدا کرده‌اند باید تدفین و تشییع شهدای گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) را به فال نیک گرفت.

وی افزود: علاوه بر اینکه امتیاز ویژه‌ای برای مردم شهرستان آبیک محسوب خواهد شد، زمینه مناسبی را برای وحدت و تعامل بیشتر در شهرستان فراهم می‌کند.

این مسئول ادامه داد: کار برای شهدا حقیقتا یک توفیق است که مسئولان باید قدر آن را بدانند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک خاطر نشان کرد: از شهرداری آبیک می‌خواهیم که در زمینه تبلیغات مراسم استقبال، تدفین و تشییع شهدای گمنام نسبت به نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر و تلویزیون شهری اقدام کرده و این در حالی است که در صدا و سیمای استان قزوین نیز برای این امر، تیزر تبلیغاتی تهیه شده که در زمان خود پخش می‌شود.

اسفندیاری اضافه کرد: مردم و مسئولان با حضور در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام می‌توانند در حد توان، دین خود را نسبت به شهدا ادا کرده، گرچه حق شهدا را نمی توان ادا کرد.

وی تصریح کرد: در شامگاه شنبه 24 فروردین ماه جاری ، مراسم وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس پس از نماز مغرب و عشا در مسجد ولی عصر (عج) شهر آبیک با اجرای برنامه‌های مختلفی از سوی هیئت مذهبی عشاق‌المهدی (عج) برگزار می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: روز یک‌شنبه 25 فروردین ماه جاری ساعت 9 صبح مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام از میدان ولی عصر (عج) شهر آبیک مقابل دادگستری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دو خودروی جداگانه برای دو شهید در نظر گرفته شده که تا ورودی بوستان یک شهید بر دستان خواهران و یک شهید در دستان برادران تشییع می‌شوند و در بوستان شهید رجایی تدفین و خاک‌سپاری می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آبیک بیان کرد: برنامه‌های مراسم تشییع شهدا در شأن شهدا و خانواده‌های معزز شهدا برگزار می‌شود.

اسفندیاری بر تسریع احداث یادمان دو شهید گمنام از سوی شهرداری آبیک تأکید کرد و گفت: امیدواریم این مسئله در آینده نزدیک تحقق یابد تا جایگاه و مقام شهدا بیشتر حفظ شود.

انتهای پیام/77006/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول