اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قزوین مطرح کرد

تحول برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد با تدفین شهدای گمنام

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: تدفین شهدای گمنام در دانشگاه آزاد قزوین موجب تحول بزرگی در برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه می‌شود.

تحول برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد با تدفین شهدای گمنام

مرتضی موسی‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موجب تغییر و تحول گسترده‌ای در برنامه‌های فرهنگی این دانشگاه می‌شود، اظهار داشت: این برنامه‌ها با کیفیت و کمیت بهتری در کنار مزار مطهر این شهدا برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه آرامگاه دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین موجب ایجاد برنامه‌های فرهنگی جدیدی در این دانشگاه می‌شود، اذعان داشت: تدفین این دو شهید در این دانشگاه فرصت خوبی برای مسئولان فرهنگی است تا این برنامه‌ها را به روز و بهتر اجرا کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشجویان و جوانان امروز، در هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند، اظهار داشت: مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ایثارگری‌ها، زحمات و تلاش‌های این شهدا را در مناسبت‌های مختلف به آنان انتقال می‌دهند.

موسی‌خانی با بیان اینکه تدفین دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فضای دانشگاه را معطر و معنوی می‌کند، ابراز داشت: مطمئناً این فضا موجب افزایش اخلاق معنوی و عرفانی دانشجویان می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه حضور ارزشمند دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین یادآور آرمان‌ها و ارزش‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس است، اذعان داشت: مسئولان فرهنگی سیره زندگی شهدا را می‌توانند برای دانشجویان تبیین کنند تا آنان با ایثارگری و رشادت‌های این شهیدان بزرگوار آشنا شوند.

وی تصریح کرد: جوانان با الگو گرفتن از شهدای هشت سال دفاع مقدس می‌توانند در عرصه‌های مختلف فرهنگی، علمی و اجتماعی موفق‌تر باشند و سریع‌تر به پیشرفت‌های مورد نظر برسند.

دانشجویان با الگوگیری از شهدا، در مسیر انسان‌سازی سریع‌تر حرکت می‌کنند

موسی‌خانی با بیان اینکه رسیدن انسان‌ها به کمال و حقیقت الهی از مهم‌ترین اهداف نهایی آفرینش خلقت بوده است، اظهار داشت: دانشجویان و جوانان با تأسی و الگوگیری از زندگی شهدا می‌توانند به این هدف نهایی دست یابند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به اینکه در برخی مواقع انسان دلبسته دنیا می‌گردد و همین امر موجب گرایش نفس پاک انسان به متعلقات دنیوی می‌شود، ابراز داشت: تحقق این امر انسان را از اخلاق معنوی و عرفانی دور می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه رسالت و هدف اصلی دانشگاه‌ها انسان‌سازی است، اضافه کرد: تبیین اهداف و سیره زندگی شهدا در قالب فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها می‌تواند دانشجویان را در مسیر انسان‌سازی سریع‌تر حرکت دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه محل تعلیم و تربیت دانشجویان است، اظهار داشت: باید فرهنگ الگوبرداری از زندگی شهدا در بین دانشجویان ترویج یابد تا آنان با راهکارها و راهبردهای بهتر بتوانند این الگوبرداری را انجام دهند تا با تحقق این امر در زندگی موفق‌تر باشند.

موسی‌خانی با بیان اینکه دانشجویان با استفاده از امکانات تربیتی، آموزشی و فرهنگی و فضای معنوی دانشگاه‌ها می‌توانند بهتر تربیت یابند، متذکر شد: تربیت دانشجویان با فضایل مطلوب در دانشگاه موجب می‌شود تا سلامت فضای دانشگاه‌ها و جامعه ارتقا یابد و تحقق همین امر بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/77009/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول