اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابل خبر داد

برپایی 8 مراسم وداع با شهدای گمنام در بابل

فرماندار بابل گفت: هشت مراسم وداع با دو شهید گمنام در بابل برگزار می‌شود.

برپایی 8 مراسم وداع با شهدای گمنام در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، محمد مهدوی بعدازظهر امروز در نشست مطبوعاتی اصحاب رسانه و خبرگزاری‌ها در مورد تشییع و تدفین پیکر پاک دو شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل اظهار داشت: پیکر دو شهید گمنام بابل 25 فروردین سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) همراه با دسته‌روی هیئت رزمندگان و دیگر هیئت‌های مذهبی با حضور پرشور مردم بابل از جوار امامزاده یحیی(ع) تا امامزاده قاسم(ع) بابل تشییع و در دانشگاه آزاد اسلامی بابل به خاک سپرده می‌شود.

وی افزود: روز جمعه با ورود این دو شهید به شهرستان بابل، هشت برنامه وداع در مصلی نماز جمعه بندپی شرقی، آرامگاه شایستگان، روستای درزی کلا نصیرایی، مسجد و گلزار شهدای شایستگان، آموزشگاه المهدی، مجتمع مامطیر آموزش و پرورش و روستای بیشه‌سر برگزار می‌شود.

مهدوی بیان داشت: مهم‌ترین برنامه شب وداع این دو شهید گمنام شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده قاسم(ع) بابل بوده که بعد از آن در امامزاده عبدالله(ع) نیز مراسم وداع انجام می‌شود.

فرماندار بابل تصریح کرد: برنامه وداع طوری برنامه‌ریزی شده که بخش عمده‌ای از شهرستان بابل زیر چتر معنوی این دو شهید قرار گرفته است. 

 وی اضافه کرد: پیکر شهدا همچنین در هر سه امامزاده بابل (امامزاده یحیی(ع)، امامزاده عبدالله(ع) و امامزاده قاسم (ع)) طواف داده می‌شوند.

این مسئول اظهار داشت: با وجود این دو شهید، آمار شهدای شهرستان بابل به یک‌هزار و 749 شهید افزایش یافته و این شهرستان دارای 21 شهید گمنام بوده که با وجود این دو شهید تعداد آنها به 23 شهید افزایش می‌یابد.

مهدوی اذعان داشت: آنچه جوانان ما را در عملیات‌های مختلف از جمله عملیات والفجر هشت پیروز کرده است شجاعت، بصیرت، عالم به فرائض دینی، عشق به ولایت، ایمان، اعتماد به نفس و اراده راسخ بود؛ چیزی که در  معادلات طبیعی و کارشناسانه بشر نمی‌گنجد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشخصه شهدا شجاعت و ایمان بود. چیزی که امروزه در جامعه ما کمرنگ شده و وظیفه ما ترویج آرمان‌های شهدا در جامعه است.

انتهای پیام/86009/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول