اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی:

تولید شکر دارویی و قهوه‌ایی در کشور/ واردات شکر با ارز دولتی کمر تولید داخلی را شکست

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از طرح تولید شکر دارویی و قهوه‌ای در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه واردات شکر با ارز دولتی کمر تولید داخلی را شکسته است.

تولید شکر دارویی و قهوه‌ایی در کشور/ واردات شکر با ارز دولتی کمر تولید داخلی را شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، عزت‌الله رضایی در گردهمایی مدیران شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: میزان شوری آب، انتقال زه‌آب‌ها، هجوم بی‌سابقه آفات و گستردگی علف‌های هرز از مهم‌ترین مشکلات فراروی طرح توسعه نیشکر هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این مشکلات باعث شد در سال گذشته میزان تولید نیشکر با کاهش مواجه شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از ارسال سه میلیون و 400 هزار تن نیشکر به کارخانجات این شرکت خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این میزان به سه میلیون و 900 هزار تن برسد که رقم بسیار مطلوبی است.

رضایی در ادامه از کاهش توقف در روند فعالیت کارخانجات این شرکت خبر داد و تصریح کرد: با وجود تحریم و افزایش نرخ قطعات و خدمات، تعمیرات خوبی در سطح واحدهای نیشکر انجام شد.

وی در ادامه  شاخص متوسط استحصال شکر از نیشکر در سال جاری را 10 درصد عنوان کرد و گفت: با رفع مشکلات و نواقص در آینده میزان متوسط استحصال شکر از نیشکر به 10.5 درصد برسد.

معاون بهره برداری شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی افزود: در حال حاضر  شکر با ارز دولتی یک‌هزار و 260 تومان وارد می‌شود که این مسئله کمر شرکت‌های تولید شکر را شکسته است.

وی همچنین از افزایش هزینه‌های خرید قطعات، لوازم یدکی و خرید خدمات پیمانکاری به بهانه افزایش نرخ ارز خبر داد و خاطرنشان کرد: این موضوع باعث ایجاد مشکلات‌ عدیده‌ای برای صنعت تولید نیشکر شده است.

رضایی در ادامه از طرح تولید نوعی شکر دارویی در طرح توسعه نیشکر خوزستان برای نخستین بار در کشور خبر داد و گفت: شکر قهوه‌ایی نیز قرار است در سال‌جاری در واحد میرزا کوچک‌خان تولید شود.

انتهای پیام/2329/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول