اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته سلامت

همایش پیاده‌روی با خانواده با شعار سلامت در اردبیل برگزار شد

همزمان با هفته سلامت همایش بزرگ پیاده‌روی با شعار سلامت دور دریاچه شورابیل اردبیل برگزار شد.

همایش پیاده‌روی با خانواده با شعار سلامت در اردبیل برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این همایش که صبح امروز و با حضور خانواده‌ها و اقشار مختلف مردم برگزار شد، شرکت‌کنندگان مسیر 7 کیلومتری دور دریاچه شورابیل را طی کرده و در مسیر تست فشار خون و سلامت از خانواده‌ها به همت کادر پزشکی و درمانی و به صورت اتوبوس – آمبولانس و پایگاه‌های سیار انجام شد.

در این همایش قائم مقام وزیر بهداشت و درمان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: فشار خون که از بیماری‌های ناشناخته است بر  سکته‌های قلبی و مغزی تاثیر مستقیم گذاشته به طوری که گاه افراد به دلیل ناآشنا بودن با این بیماری دچار عوارضی می‌شوند که کنترل آن بسیار سخت است.

فرهاد پورفرضی با بیان اینکه 20 درصد جامعه ایران درگیر بیماری فشار خون هستند، گفت: جای تعجب اینجاست که بخش عمده‌ای از این مبتلایان از بیماری خود بی‌اطلاع هستند و به همین دلیل بروز عارضه قلبی و مغزی در اکثر موارد سبب می‌شود تا افراد دچار  گرفتاری و دردسر‌های فراوان شوند.

وی افزود: برای کنترل بیماری فشار خون ضرورت دارد عادات زندگی و بد غذایی را تغییر داده و به افزایش تحرک حداقل روزانه 20 تا 30 دقیقه فعالیت فیزیکی روی آوریم.

قائم مقام وزیر بهداشت و درمان در اردبیل با بیان اینکه 50 درصد بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از فشار خون است، تصریح کرد: اگر این بیماری در مراحل اولیه شناسایی و کنترل شود نیازی به دارو و درمان ندارد بلکه با کنترل رژیم غذایی و ورزش مستمر سلامت افراد تضمین می‌شود.

پورفرضی با قدردانی از همراهی خوب دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این همایش و حرکت  در مسیر سلامتی افراد یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی در این همایش جوایزی را شامل دوچرخه، فشارسنج و برخی تجهیزات دیگر دارویی و درمانی ارائه می‌کند تا از شرکت‌کنندگان تجلیلی صورت گرفته باشد.

این مسئول ادامه داد: اگر شعار امسال هفته سلامت « فشار خون را جدی بگیریم » اعلام شده است به دلیل ناشناخته بودن این بیماری است که در زندگی ماشینی باید به موضوع تحرک بیشتر اهمیت داده و حتی الامکان از مصرف غذاهای آماده و فست‌فود به همراه غذاهای پرچرب و پر نمک دوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این همایش قرعه‌کشی انجام شده و به 14 نفر  به صورت نمادین دوچرخه و فشار‌سنج اهدا شد و به سایر شرکت‌کنندگان نیز هدایایی به قید قرعه داده شد.

انتهای پیام/62007/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول