اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان:

13 درصد از تلفات جاده‏ای استان مربوط به موتورسواران است

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به تلفات جاده‏ای در استان زنجان گفت: 13 درصد از تلفات جاده‏ای استان مربوط به موتورسواران است.

13 درصد از تلفات جاده‏ای استان مربوط به موتورسواران است

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‏و‏گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: قسمتی از تلفات جاده‏ای استان مربوط به موتورسیکلت‌سواران است.

وی بسیاری از موتورسواران را جوانان عنوان کرد و افزود: در بسیاری از تلفات جاده‌ای متعلق به موتورسیکلت‌سواران آسیب‌دیدگان از قشر جوان هستند.

رئیس پلیس راه استان زنجان داغدار شدن خانواده جوانان را موضوعی ناگوار توصیف کرد و یادآور شد: باید نسبت به موتورسیکلت‌سواران جوان که نان‌آور خانواده هستند، حساسیت لازم را داشت.

*60 درصد از تصادفات موتورسواران صدمه به سر و صورت است

وی به تصادفات موتورسیکلت‌سواران اشاره کرد و اظهار داشت: 60 درصد از تصادفات مربوط به موتورسواران ناشی از صدمه به سر و صورت است.

رشتیانی عدم استفاده از کلاه ایمنی را متذکر شد و خاطرنشان کرد: صدماتی که به سر و صورت وارد شده ناشی از عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان آموزش و فرهنگ‏‌سازی را مهم ارزیابی کرد و گفت: آموزش و فرهنگ‌سازی برای استفاده اصولی از موتورسیکلت بسیار ضروری است.

وی به اقدامات انجام شده برای ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران استان اشاره کرد و افزود: اقدامات مناسبی در راستای آموزش و فرهنگ‌سازی در حال انجام است.

* استفاده از موتورسیکلت برای مردم ارزان و به‌ صرفه است

رشتیانی با بیان اینکه استفاده از موتورسیکلت برای مردم ارزان و به صرفه است، یادآور شد: به دلیل استفاده کم هزینه از این وسیله استقبال از آن افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان به استفاده‌کنندگان از موتورسیکلت اشاره کرد و اظهار داشت: در بسیاری از مناطق حاشیه شهر و روستاهای نزدیک به شهر میزان استفاده از موتورسیکلت بالا است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از موتورسیکلت در جاده‏های عبوری به روستاها احتمال تصادفات را افزایش می‏‌دهد که باید نسبت به آن حساسیت لازم را داشت.

رشتیانی به آمار سال 84 اشاره کرد و افزود: میزان تلفات اتومبیل‏‌های موجود در جاده‏ها با آمار فعلی بسیار متفاوت بوده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان میزان تردد در جاده‏ها را در سال 91 بالای 25 میلیون عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به افزایش ترددها شاهد کاهش چشم‏گیر تلفات جاده‏ای هستیم.

وی مردم استان زنجان را مردمی قانون‏مدار توصیف کرد و ادامه داد: به لطف دلسوزی و همکاری مردم استان آمار تلفات جاده‏ای استان همواره رو به کاهش است.

رشتیانی استان زنجان را از استان‏های برتر در سال‏های اخیر عنوان کرد و یادآور شد: در سال‏های اخیر با همکاری مردم آمار تلفات جاده‏ای استان کاهش چشم‏گیر داشته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان به طرح جاده‌ای نوروز اشاره کرد و افزود: در طرح نوروزی کاهش قابل توجهی در آمار تلفات جاده‏ای در استان زنجان داشته‏ایم.

وی رعایت حقوق دیگران در رانندگی را مهم و ضروری عنوان کرد و اظهار داشت: با رعایت حقوق دیگران حقوق خودمان را رعایت می‌کنیم و موجبات آسایش را در جامعه فراهم می‏کنیم.

* انحراف به چپ و عدم توجه به جلو مهم‏‏ترین دلیل تصادفات

رشتیانی انحراف به چپ و عدم توجه به جلو را از جمله مهم‏ترین دلایل آمار تصادفات دانست و ادامه داد: در تصادفات جاده‌ای انحراف به چپ و عدم توجه به جلو مهم‏‏ترین دلیل تصادفات بوده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان خستگی و خواب‌آلودگی را یکی از مهم‏ترین عوامل تصادفات در جاده‏ها عنوان کرد و افزود: بارها نسبت به این موضوع هشدار داده شده است.

انتهای پیام/73002/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول