اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی کرمان:

4 تیم به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد/سیل تلفات جانی نداشته است

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان گفت: به دنبال بارش‌های باران و بروز سیل در مناطق شهداد و گلباف شهرستان کرمان 4 تیم ارزیاب به این مناطق اعزام شدند.

4 تیم به مناطق سیل‌زده کرمان اعزام شد/سیل تلفات جانی نداشته است

امین صابری‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: به دنبال بارش‌های باران و بروز سیل در مناطق شهداد و گلباف در شهرستان کرمان چهار تیم ارزیاب به این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: این چهار تیم شامل دو تیم از مرکز بهداشت شهرستان و دو تیم از دانشگاه علوم‌پزشکی صبح امروز دوشنبه 19 فروردین ماه برای ارزیابی اولیه و اقدامات بهداشتی برای جلوگیری از عواقب ناشی از سیل در خدمات بهداشتی به این مناطق اعزام شدند.

صابری‌نیا بیان داشت: این تیم‌های بهداشتی شامل تیم‌های بهداشت محیط و بیماری‌ها وضعیت بهداشتی مناطق را مورد بررسی قرار می‌دهند. سیل سبب تلف شدن احشام مناطق شده که تیم‌های بهداشت محیط بر دفن صحیح این احشام نظارت کامل دارند.

این مقام مسئول اضافه کرد: همچنین تیم‌های ارزیاب وضعیت افراد آسیب‌پذیر شامل مادران باردار، کودکان زیر پنج سال و سالمندان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: تیم‌های بهداشتی دانشگاه به صورت 100 درصد در حالت آماده‌باش قرار دارند و اتاق بحران نیز در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان فعال است و با توجه به اینکه سیل در این مناطق حادثه جانی در بر نداشته است،تیم‌های درمانی دانشگاه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان در ادامه به اقدامات این مرکز از شامگاه 18 فروردین ماه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه سیل، احتمال تخریب ساختمانی و آسیب مردم وجود داشت، مرکز هدایت بحران دانشگاه با آمادگی در سطح اورژانس‌های بیمارستانی و وضعیت قرمز هشدار و آمادگی به واحدهای بهداشتی اعلام کرد.

وی اذعان داشت: پس از فعال شدن کمیته بهداشتی کارگروه تخصصی بهداشت و درمان دانشگاه تیم‌های ارزیاب بهداشتی اولیه به مناطق کشیتوئیه، چهارفرسخ، خورند، درهبند، رابر، خافکوئیه و پیروئیه بافت اعزام شدند.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان گفت: برای آسیب‌های احتمالی پنج دستگاه آمبولانس برای اعزام به مناطق سیل‌زده آماده‌باش شدند.

وی بیان کرد: با توجه به ناپدید شدن هشت نفر از شهروندان شهربابک یک دستگاه آمبولانس به همراه تیم‌های امدادی هلال‌احمر به سمت منطقه چهارگز این شهرستان اعزام که شش نفر از شهروندان پیدا شدند.

صابری‌نیا عنوان کرد: بر اساس اعلام ستاد هدایت بحران شهرستان‌های رابر، بافت، راور و بردسیر بارندگی ایجاد شده تاثیری در سلامت مردم نداشته و وضعیت در این شهرستان‌ها از حالت نارنجی به زرد و سپس سفید تغییر پیدا کرد.

انتهای پیام/2446/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول