اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل:

بیشترین تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری بوده است

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت:‌ بیشترین تلفات رانندگی در نوروز امسال مربوط به تصادفات برون شهری و جاده‌ای است که در تعطیلات نوروزی اتفاق افتاده است.

بیشترین تلفات رانندگی در جاده‌های برون شهری بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل، بهزاد ولیزاده با اعلام این مطلب اظهار داشت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال در استان با 11 مورد در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: در حوزه‌های درون شهری و جاده‌ای روستایی در هر کدام شاهد یک مورد کشته بوده‌ایم.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل یادآور شد‌: بر اساس آمارهای اولیه استخراج شده در بازه زمانی 25 اسفند‌ماه سال 91 تا 15 فروردین‌ماه جاری در استان، 13 نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

ولیزاده گفت: این میزان تلفات نسبت به زمان مشابه سال گذشته با آمار 16 نفر فوتی، 18 درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: البته باید گفت که با توجه به 30 روزه بودن اسفندماه امسال این بازه زمانی نسبت به سال گذشته یک روز بیشتر است.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس آمارهای اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، در کل کشور یک‌هزار و 136 نفر به علت حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته 5,2 درصد کاهش داشته است.

ولیزاده افزود: بیشترین تعداد مرگ‌های تصادفات نوروزی با 129 مورد در استان فارس روی داده و پس از این استان، استان‌های اصفهان با 79 کشته و خراسان رضوی با 74 کشته دارای بیشترین تلفات ناشی از تصادفات نوروزی بوده‌اند.

وی ادامه داد: استان‌های کهگیلویه و بویراحمد با هشت، اردبیل با 13 و ایلام با 15 کشته، استان‌های دارای کمترین تعداد مرگ‌های ناشی از تصادفات نوروزی بودند.

مدیر‌کل پزشکی قانونی استان اردبیل در پایان تصریح کرد: آمارهای ارائه شده تعطیلات نوروزی سال 92 اولیه بوده و آمار قطعی مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی نوروز امسال اواسط اردیبهشت‌ماه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/62004/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول