اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان خبر داد

کاهش 40 درصدی تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان از کاهش 40 درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات نوروز سال‌جاری خبر داد.

کاهش 40 درصدی تلفات جاده‌ای در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از پایگاه خبری پلیس سیستان و بلوچستان، عبدالرضا صالحی اظهار داشت: با اجرای طرح نوروزی از 25 اسفندماه سال گذشته تا 17 فروردین‌ماه سال‌جاری و به استناد گزارشات پزشکی قانونی تلفات جاده‌ای در استان سیستان و بلوچستان 40‌درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی افزود: علی‌رغم افزایش 42‌درصدی حجم سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال گذشته بر اساس دستگاه‌های تردد شمار که در 32 نقطه استان نصب شده است خوشبختانه با اقدامات انجام شده شاهد کاهش 40‌درصدی تلفات جاده‌ای در استان بودیم که با این موفقیت سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های موفق در اجرای طرح نوروزی و کاهش تلفات جاده‌ای بوده است.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان از علل کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در استان به اجرای عملیات‌های یگان‌های انتظامی و پلیس راه در کاهش تردد خودروهای ناهنجار در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: با اقدامات ویژه‌ای که از چند ماه قبل از آغاز تعطیلات نوروزی با همکاری و هماهنگی یگان‌های انتظامی و دستگاه‌های متولی ترافیک در استان صورت گرفت در طول اجرای طرح نوروزی شاهد کاهش چشمگیر خودروهای ناهنجار در محورهای مواصلاتی استان بودیم.

صالحی تقویت 40‌درصدی ناوگان خودرویی پلیس راه و افزایش نظارت‌های پلیس در جاده‌های استان به‌ویژه محورهای اصلی و فرعی را یکی دیگر از علل کسب این موفقیت ذکر کرد و عنوان داشت: افزایش نظارت‌های نامحسوس و انجام عملیات روانی پلیس در پیشگیری از تخلفات رانندگی و برنامه‌ریزی مدون و به‌کارگیری تیم‌های گشت در محورهای پر ترافیک از دیگر علل کاهش تلفات جاده‌ای بوده است.

وی در ادامه اطلاع‌رسانی به موقع و پیوسته مسئولان انتظامی از طریق رسانه ملی را از دیگر علل کاهش تلفات جاده‌ای برشمرد و افزود: در طول اجرای طرح نوروزی امسال پلیس راه سیستان و بلوچستان با همکاری بهداری انتظامی استان طرح انجام تست اعتیاد از رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار را در دستور کار خود قرار داد که از 470 مورد تست اعتیاد و الکل  8‌درصد از رانندگان تست مثبت داشتند که با آنان برخورد قانونی شد.

فرمانده پلیس راه سیستان و بلوچستان به ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی استان با همکاری و مشارکت اداره راه و ترابری استان اشاره کرد و انسجام و تعاملات خوب با دستگاه‌های متولی امر ترافیک و حضور پررنگ گشت‌های انتظامی در ارتقای امنیت جاده‌ها و با رویکرد تسهیل ترافیک و همکاری با گشت‌های پلیس راه را در کسب این موفقیت مهم ارزیابی کرد.

صالحی در پایان یکی از علل مهم کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان را توجه ویژه مسافران نوروزی، رانندگان وسائط نقلیه و شهروندان سیستانی و بلوچستانی به قوانین راهنمایی و رانندگی و همکاری خوب آنان با مأموران پلیس راه دانست.

انتهای پیام/75002/ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول