اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان:

راهیان نور محور وحدت همه اقوام استان‌های کشور در یک نقطه است

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان گفت: راهیان نور محور وحدت همه اقوام استان‌های کشور در یک نقطه است.

راهیان نور محور وحدت همه اقوام استان‌های کشور در یک نقطه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن شاهوارپور در مراسم تجلیل از متولیان، مجریان و خادمین ستاد تسهیلات نوروزی و راهیان نور خوزستان که امروز، پنجشنبه در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته فرایند حضور مسافران در استان خوزستان در ایام نوروز رشد بسیار بالا و مضاعفی داشته و بررسی آمارها نشان می‌دهد که میزان حضور خودجوش مهمانان در استان و به ویژه در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، بسیار بالا بوده و این برخلاف تصور بسیاری است که معتقدند خوزستان جای زندگی نیست.

وی افزود: خوزستان در این سال‌ها به استانی تبدیل شده که می‌تواند آمار بالایی از مهمانان را از سراسر کشور و حتی اقصی نقاط کشور میزبانی کند و تلاش می‌شود تا فضای این کار بیش از پیش گسترش یابد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) خوزستان با اشاره به اینکه ناامنی در مقایسه با سال‌های گذشته در ایام نوروز در مکان‌های اسکان کاروان‌های راهیان نور به حداقل رسیده است، تصریح کرد: بیش از 66 هزار اتوبوس و 95 هزار خودروی شخصی به مناطق زیارتی یادمان‌های شهدا در ایام نوروز وارد شدند.

وی با بیان اینکه 28 تانکر تأمین آب کاروان‌های راهیان نور را برعهده داشتند، عنوان کرد: در ایام حضور کاروان‌های راهیان نور، 280 میلیون لیتر آب به این مکان‌ها وارد شده است و 3 هزار و 328 نفر در مراکز درمانی در این مکان‌ها ویزیت شده‌اند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) با بیان اینکه راهیان نور حرکتی است که با تدبیر مقام معظم رهبری آغاز شده است، اذعان داشت: این حرکت روز به روز به صورت گسترده در حال پیشروی است، بنابراین توجه به این حرکت و فضاسازی برای حضور کاروان‌های راهیان نور از موضوعات بسیار مهم کشور است، چراکه راهیان نور یک پل ارتباطی میان نسل‌ها است.

وی ادامه داد: هر فرد در جایگاه مدیریتی خود می‌تواند از نسلی که هشت سال با قدرت ایستادگی کرد و دست تجاوز دشمن را از هر وجب این خاک کوتاه کرد، الگو بپذیرد.

وی ضمن تأکید بر الگوگیری از فرهنگ راهیان نور ادامه داد: امروز سینمای هالیوود در تلاش است شیطان را همتراز خداوند نشان دهد و به گونه‌ای جلوه دهد که شیطان به عنوان یک الگو، مبدأ، منشأ و مسیری برای نسل‌های امروز دنیا باشد و این گونه به نسل امروز هجوم آورد، بنابراین برای برخورد و مقابله با این مسئله باید از فرهنگ راهیان نور الگو گرفت.

شاهوارپور عنوان کرد: راهیان نور محور وحدت همه اقوام استان‌های کشور در یک نقطه است و حضور جوانان در نقطه صفر مرزی و حساس‌ترین نقطه کشور، سپر دفاعی و امنیتی کشور را تقویت می‌کند.

وی اضافه کرد: تلاش شده در حوزه ارائه خدمات؛ زیرساخت‌ها و عوامل جذب مشتاقان به این مناطق توسعه یابد که در بخش اشتغال در مناطقی مانند اروندکنار، دهلاویه و هویزه به واسطه این تلاش‌ها نزدیک به یک‌هزار شغل مستقیم ایجاد شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) در پایان ابراز داشت: ظرفیت‌سازی مناسب در این بخش موجب شد در هر شب بیش از 50 هزار نفر به صورت متمرکز اسکان موقت داده شوند. آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها، مجموعه نفت و دیگر سازمان‌ها و ادارات نیز در این ظرفیت‌سازی سهیم بودند.

انتهای پیام/72011/ذ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول