اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه نینوا گلستان:

تغییرات رفتاری دانش‌آموزان در راهیان‌نور روحانی است

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: تغییرات رفتاری دانش‌آموزان در راهیان نور بسیار روحانی است.

تغییرات رفتاری دانش‌آموزان در راهیان‌نور روحانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان، محمدحسین بابایی اظهار داشت: استان گلستان نیز مانند دیگر استان‌های کشور در دوران دفاع مقدس حضور چشمگیری داشته و حدود 4 هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی تصریح کرد: ویژگی استان گلستان نسبت به دیگر استان‌ها مرزی بودن آن است که باعث تنوع در قومیت‌ها، مذاهب و... است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان خاطرنشان کرد: از لحاظ مذهبی حدود 40 درصد جمعیت استان اهل تسنن هستند و مابقی شیعه هستند و یا از لحاظ تنوع قومیت حدود 20 قوم در این استان زندگی می‌کنند.

بابایی اذعان داشت: در هر صورت حضور تمامی این عزیزان با اعتقادات و عقاید خودشان در این سفر نورانی باعث می‌شود که هر کدام به سهم خودشان آثار و برکات این سفر روحانی را به همراه خودشان بیاورند.

وی ادامه داد: به گفته مدیران مدارسی که دانش‌آموزان آنها در راهیان نور شرکت کرده‌اند، بعضی از این عزیزان دچار تغییر و تحولات بسیار فراوانی از لحاظ اخلاقی، رفتاری، پوشش و... می‌شوند و بعضی دیگر نیز تا مدت‌ها آثار این سفر نورانی در آنان وجود دارد و علت آن هم مکانی است که خون پاک شهدا و مردان خدا بر روی آن ریخته شده و مردان زیادی در این مناطق روحشان به سوی ملکوت اعلی پرواز کرده است.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان تاکید کرد: معتقدیم که شهدا هنوز زنده هستند و زمانی که مردم به زیارت قدمگاه شهدا می‌روند قطعاً شهدا در آنجا حضور دارند و از آنان استقبال می‌کنند.

بابایی اضافه کرد: در حقیقت آثار وجودی شهدا و آثار خون‌هایی که در آنجا ریخته شده، آثار عبادت‌های بسیار با معنای رزمندگان طی هشت سال دفاع مقدس در جای جای جبهه‌ها تاثیر بسیار زیاد و غیر قابل انکاری بر روی افراد دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ در مجموع اثر راهیان نور چیزی شبیه ماه مبارک رمضان است و آثار وجودی بسیار زیادی از جمله انتقال فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی، شناخت بیشتر مردم نسبت به جنایات استکبار جهانی در طی هشت سال دوران دفاع مقدس و اعتماد به نفسی که در مردم ایجاد می‌کند و می‌بینند چگونه تمامی رزمندگان عزیز در مقابل تمام دنیا ایستادگی کردند و این مناطق را در کشور خودمان حفظ کردند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: این اعتماد ایجاد می‌شود که اگر ما توانستیم هشت سال در مقابل بیش از 45 کشور دنیا ایستادگی کنیم، قطعاً الان که بسیار توانمندتر از دوران دفاع مقدس هستیم می‌توانیم در مقابل تهاجم‌ها، فشارها، تحریم‌ها، تهدیدها و ... که به مردم و نظام وارد می‌شود ایستادگی کنیم و در مجموع تمام سفر راهیان نور برکت و نور است و ما به سوی نورِ جهاد، ایثار، شجاعت، شهادت‌طلبی، شناخت پاکان و... حرکت می‌کنیم.

انتهای پیام/2307/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول