اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خبر داد

اعزام 2400 نفر به اردوی راهیان نور دریایی در جزیره خارک

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه گفت: در ایام نوروز 2400 نفر از استان‌های مختلف کشور به اردوی راهیان نور دریایی در جزیره خارک اعزام شدند.

اعزام 2400 نفر به اردوی راهیان نور دریایی در جزیره خارک

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علی رزمجو ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در ایام نوروز ترابری دریایی 4 هزار و 100 نفر را انجام داد که 2 هزار و 400 نفر به مناطق عملیاتی جزیره خارک اعزام شدند و مابقی در گشت‌های دریایی حضور داشتند.

وی اضافه کرد: در تعطیلات نوروزی 43 شناور به دریا اعزام کردیم که 23 مورد به جزیره خارک و 20 مورد هم برای گشت دریایی بود.

فرمانده منطقه دوم دریایی سپاه با گرامیداشت سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه، بیان داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده مقرر شد راهیان نور دریایی در استان بوشهر هم انجام شود و اکنون سومین سال برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی را سپری کردیم.

رزمجو خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی در راستای ترویج فرهنگ عزت آفرینی دوران دفاع مقدس و با هدف آشنا کردن اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و تبیین حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان در دریا و نبردهای دریایی انجام شده است.

این مسئول ادامه داد: برای استقرار قرارگاه راهیان نور دریایی در بوشهر اقدامات مختلفی انجام شد و نخستین اقدام فعال کردن قرارگاه راهیان نور دریایی در بوشهر بود.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه اضافه کرد: در مرحله بعد جلسات مختلفی با مسئولان استان بوشهر و جزیره خارک برای هماهنگی‌های بیشتر داشتیم و در سومین مرحله فراخوان راویان و پیشکسوتان جبهه و جنگ برای حضور در اردوی راهیان نور دریایی انجام شد.

رزمجو اذعان داشت: امسال 2400 نفر از استان‌های قم، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، آذربایجان غربی، یزد، اصفهان، کرمان و بوشهر در قالب راهیان نور دریایی به مناطق عملیاتی جزیره خارک اعزام شدند.

وی گفت: در همین ارتباط دو فروند شناور ترابری و دو فروند شناور سبک هم برای اسکورت کاروان‌‌ها در نظر گرفتیم که به خارک اعزام شدند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: طبق نظرسنجی‌های انجام شده در طول سه سال برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی، بر کیفیت انجام کار افزوده شده و اثربخشی اردوها در بین اقشار مختلف مردم هر سال بالاتر رفته است.

رزمجو متذکر شد: زائران راهیان نور دریایی از سفر به جزیره خارک ضمن ادای احترام به شهدای گمنام، از کشتی سوخته، امامزاده میر محمد، نمایشگاه، اسکله تی و آذرپاد و تاسیسات صنعت نفت بازدید کردند.

انتهای پیام/66006/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول