اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان خبر داد

حضور 6 میلیون زائر راهیان نور در خوزستان

استاندار خوزستان گفت: بیش از 6 میلیون و 200 هزار نفر در قالب کاروان‌های راهیان نور از یادمان‌های دفاع مقدس خوزستان در طول ایام نوروز دیدن کردند.

حضور 6 میلیون زائر راهیان نور در خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی در مراسم تجلیل از متولیان، مجریان و خادمین راهیان نور و ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی که ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: نوروز امسال بیش از 8 میلیون نفر وارد خوزستان شدند که از این تعداد 3 میلیون نفر در اماکن عمومی مستقر شدند و 55 درصد در خانه دوستان و اقوام اقامت گزیدند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام رهبری در راستای رسیدگی به یادمان‌های شهدا اذعان داشت: رسیدگی به یادمان‌های شهدا و مناطق عملیات جنگی مصادف با تفحص شهدا در شلمچه بود وبا بازگشت شهدا به آغوش ملت غوغایی در کشور به پا شد.

وی با بیان اینکه جهش خوزستان در استقبال از کاروان‌های راهیان نور بسیار قابل توجه است خاطر نشان کرد: در ابتدا تصور استقبال از تعداد زیاد کاروان‌های راهیان نور برای ما باعث تعجب بود اما با تمام توان خود توانستیم به بیش از 6 میلیون نفر خدمت کنیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: در گذشته آمار مسافران در قالب راهیان نور در خوزستان 380 هزار نفر بود که این رقم امسال با وجود حذف اعتبارات فرهنگی از بودجه به 20 برابر رسید.

وی با اشاره به بعد معنوی حضور کاروان‌های راهیان نور بیان داشت: ورود مسافران با خودروهای شخصی در یادمان‌های دفاع مقدس 45 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

استاندار خوزستان با اذعان به نقش رسانه‌ها خاطرنشان کرد: کمک رسانه‌ها نیز توانست در آگاهی و حضور مردم موثر باشد.

حجازی با بیان اینکه سفرهای نوروزی در گذشته برای افرادی با درآمد سطح بالا بود اشاره کرد: بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از میهمانان نوروزی که وارد استان شدند در مدارس آموزش و پرورش اسکان یافتند و از خدمات این مکان‌ها با کمترین هزینه استفاده کردند.

وی افزود: همچنین نزدیک به 450 هزار نفر در مکان‌هایی که شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در سطح شهر‌ها آماده کرده بودند، اسکان یافتند و 900 هزار نفر هم در چادرهای شخصی خود در سطح پارک‌ها مستقر شدند و این نشان دهنده وجود امنیت و امکانات بهداشتی است.

حجازی از رتبه اول خوزستان در کاهش تلفات جاده‌ای خبر داد و گفت: باید سال آینده در جهت بهینه سازی کوشش کنیم و این مسیر را ادامه دهیم زیرا این خواست مردم است.

وی در پایان بیان کرد: حضور مردم در یادمان‌های شهدا و مناطق عملیاتی و شرکت در اردوهای راهیان نور بی‌شک در مایوس کردن دشمن بسیار موثر بود و همچنان تاثیر‌گذار خواهد بود.

انتهای پیام/72011/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول