اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از بزرگداشت شهید صیاد شیرازی

کینه‌ای که بر دل منافقین ماند

شهید صیاد شیرازی یکی از فرماندهان ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران است که 21فروردین سال 1378به دست منافقین کوردل به شهادت می‌رسد و عند ربهم یرزقون می‌شود.

کینه‌ای که بر دل منافقین ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، باید به منطقه لشکر می‌رفتم دلشوره داشتم که مبادا به مراسم نرسم، به سوی محل برگزاری محفل شهدا، حرکت کردم به موقع نرسیدم ولی خوشحال بودم که در بزم شهدا شرکت کرده‌ام.

برای بزرگداشت چهاردهمین سال عروج شهید صیاد شیرازی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح مراسمی با حضور نیروهای نظامی و انتظامی در مسجد حضرت امیرالمومنین (ع) لشکر 92 زرهی خوزستان برگزار شده است.

با نوای ملکوتی قرآن کریم محفل نورانی‌تر می‌شود و حاج حسن صفری مداح سر‌شناس خوزستان با بیان خاطراتی از زندگی شهید صیاد شیرازی از زبان مادر، معنویت مجلس را دو چندان می‌کند.

*تار و مار کردن منافقین

مرثیه سرایی و نوحه خوانی بخش دیگری از برنامه است که این مداح اهوازی آن را اجرا می‌کند و حاضران به یاد مصیبت‌های اهل بیت (ع) از دیدگان خود اشک جاری می‌کنند.

در این آیین فرماندهی قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب‌ غرب که همرزم شهید علی صیاد شیرازی نیز است به سخنرانی می‌پردازد و آن شهید عزیز را الگویی برای همه معرفی می‌کند.

وی می‌گوید: در عملیات مرصاد کارهای بزرگی که شهید صیاد انجام داد باعث تار و مار شدن منافقین شد.

به گفته علی ظریفی یگانه از زمان شکست منافقین در عملیات مرصاد کینه شهید صیاد شیرازی بر دل آن‌ها باقی ماند تا ایشان را در فروردین سال 1378 به شهادت رساندند.

*معرفی اسلام به دیگران

فرمانده ارشد ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب غرب معرفی اسلام ناب محمدی به جهانیان را یکی از دغدغه‌های مهم شهید صیاد شیرازی عنوان می‌کند و می‌گوید: زمانی که در آمریکا به عنوان افسر نمونه، دوره می‌دید با هم دوره‌ای‌های خود از کشورهای مختلف، صحبت می‌کرد زیرا معتقد بود با توجه به اینکه مردم کشورهای غربی نگاه خوبی به اسلام ندارند ما وظیفه داریم دین خود را معرفی و آن‌ها را نسبت به دینمان آگاه سازیم.

به گفته همرزم سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، شهیدان انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس افرادی هستند که استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی را به ایران بخشیدند.

*زندگی در منازل سازمانی

وی شهید صیاد شیرازی را اسوه ملی و اسلامی، برای ایرانیان می‌داند و می‌گوید: شهید صیاد هیچ چیزی از خودش نداشت و تا زمانی که به شهادت رسید در منازل سازمانی ارتش جمهوری اسلامی زندگی می‌کرد.

ظریفی یگانه یادآور می شود: وقتی در تهران بر اساس قانون عنوان جانباز زمینی به ایشان تعلق می‌گیرد و از سوی بنیاد جانبازان به وی اهدا می‌شود با ناراحتی می‌گوید که ما که کاری نکردیم تا در قبالش چیزی دریافت کنیم.

*سرباز ولایت

وی در ادامه به برخی دیگر از خصوصیات اخلاقی شهید صیاد شیرازی می‌پردازد و می‌گوید: در خط ولایت و همیشه به عنوان یک سرباز گوش به فرمان فرماندهی کل قوا بوده است.

فرمانده قرارگاه و ارشد ارتش در جنوب‌ غرب خدمت به خلق خدا را یکی از ویژگی‌های مهم صیاد دل‌ها بیان می‌کند و می‌گوید: با این فرمانده بود ولی هیچ‌گاه از امکاناتی که در اختیارش بود استفاده نمی‌کرد.

سال‌های سال از 21 فروردین سال 1378 و شهادت امیر دلیر ارتش اسلام می‌گذرد اما صیاد دل‌ها، روز به روز دل‌های بی‌شماری را صید می‌کند.

*انسان پاک نهاد

ما که نمی‌توانیم در وصفش چیزی بگوییم ولی نائب بر حق امام زمان (عج) و ولی امر مسلمین جهان در پیامش به مناسبت شهادت این سرباز ولایت می‌نگارد که سرزمین‏های داغ خوزستان و گردنه‏های برافراشته کردستان سال‏‌ها شاهد آمادگی و فداکاری این انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بوده و جبهه‏های دفاع مقدس صد‌ها خاطره از رشادت و از خود گذشتگی او حفظ کرده است.

خطر مرگ کوچک‏‌تر از آن است که بندگان صالح خدا را از راه او بازگرداند و عشق به منال دنیوی حقیر‌تر از آن است که در دل نورانی شایستگان جایی بیابد، کوردلان منافق بدانند که با این جنایت‏‌ها روز به روز نفرت ملت ایران از آنان بیشتر خواهد شد و خون مردان پاکدامن و پارسا هم چون صیاد شیرازی و شهید لاجوردی بدنامی و سیاه رویی آنان را در تاریخ و در دل این ملت همیشگی خواهد کرد.

*دست از اعتقاداتش بر نداشت

شهید صیاد ویژگی‌های اخلاقی زیادی دارد که هر کسی از دید خود به آن می‌نگرد و از آن در زندگی روزمره خود، الگوبرداری می‌کند.

علی رضا پورمحمدی یکی از پرسنل لشکر 92 زرهی خوزستان پای بندی به اعتقاد را ویژگی مهم شهید صیاد شیرازی می‌داند و می‌گوید: با اینکه در شرایط مختلف زندگی می‌کند و در زمان طاغوت جذب ارتش می‌شود ولی به خاطر چیزهای بی‌ارزش و دنیایی دست از اعتقاداتش بر نمی‌دارد.

*وقت‌شناسی و ساده زیستی

سعید اسدی درجه دار اصفهانی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز می‌گوید که وقت‌شناسی و ساده زیستی دو نمونه از اخلاق نیکوی شهید صیاد شیرازی است که می‌تواند نه تنها برای ارتشیان بلکه برای آحاد مردم الگو باشد.

*رفتار نیکو با سربازها

سعید صادقی نیز رفتار نیکو و پسندیده با سرباز‌ها را از جمله کارهای مهم صیاد دل‌ها در ارتش می‌داند و می‌گوید که اخلاق صحیح این شهید الگویی برای همه بویژه ما جوانان است.

*مرد شجاع کردستان

محمدجواد شیری از کرمانشاه نیز بارز‌ترین خصوصیت شهید صیاد شیرازی را شجاعت او عنوان می‌کند و می‌گوید که با دلیری بی‌مثال وارد کردستان     می‌شود و قائله به پا شده را از ریشه می‌خشکاند، کارهایی که در جاده سقز بانه انجام می‌دهد باعث آزادی آن از دست گروهک‌ها می‌شود.

*انضباط کاری

امان‌الله عزیزی یکی دیگر از پرسنل لشکر 92 زرهی خوزستان نیز انضباط کاری، پشتکار و اعتقاد راسخ را سه ویژگی مهم شهید صیاد می‌داند.

آیین بزرگداشت به پایان می‌رسد و کم کم بزم شهدا باید جمع شود، اما راهی که برای ما نشان داده‌اند تا ابد ماندگار است، باشد رهرو خوبی برای آنان باشیم.

انتهای پیام/72010/ی40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول