اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایش دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای صورت گرفت

تقدیر از خانواده‌های شهدای هسته‌ای کشور

در همایش دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای از خانواده‌های شهدای هسته‌ای کشور تجلیل شد.

تقدیر از خانواده‌های شهدای هسته‌ای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، همایش دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای با حضور حجت‌الاسلام عرب انصاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، خانواده‌های شهید احمدی روشن، قشقایی و علی‌محمدی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم در این همایش پیشرفت‌ها و توفیقات هسته‌ای ایران را حاصل تلاش‌ها و مجاهدت‌های شبانه‌روزی ایثارگران و دانشمندان جوان هسته‌ای کشور دانست و ابراز داشت: این موفقیت‌ها مبتنی بر استراتژی ملی و بر پایه استقامت شکل گرفته است.

وی استقامت بر اهداف و آرمان‌ها و مقابله با زیاده‌طلبی و زیاده‌خواهی کشورهای قدرتمند در جهان را از جمله عوامل توفیقات جمهوری اسلامی ایران برشمرد و خاطرنشان کرد: استقامت در بعد داخلی موجب شکل‌گیری نهضت علمی بومی شده است.

قاسمی با بیان اینکه راه شهادت باز است، این راه را مبتنی بر راه اهل بیت دانست و ابراز داشت: این مهم ترجمان این سخن امام راحل است که فرمود خط سرخ شهادت خط آل محمد(ص) و علی(ع) است.  

همسر شهید علی‌محمدی نیز در این همایش پیشرفت‌های ایران در مسئله هسته‌ای را غرورآفرین خواند و با اشاره به بازدید خود از سایت شهید علی‌محمدی اظهار داشت: کاش همه مردم ایران می‌توانستند از این سایت بازدید کنند و این کار غرورآفرین و بزرگ را با چشمان خود می‌دیدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دانشمندان و متخصصان هسته‌ای در شرایط بسیار سخت و مشکل ابراز داشت: این در حالی است که این دانشمندان در گمنامی به سر می‌برند و کار کردن در این شرایط بسیار کار بزرگی است.

منصوره کرمی با بیان اینکه دستیابی به انرژی هسته‌ای توسط دانشمندان ایران اسلامی را باید مورد توجه قرار داد، تصریح کرد: جای افتخار دارد و همه ما باید سرهایمان را بالا بگیریم و به ایرانی بودن خود افتخار کنیم که با دستان خالی به این موفقیت‌ها دست یافتیم.

وی با بیان اینکه باید به این خودباوری برسیم که توانایی دستیابی به پیشرفت‌های علمی را داریم خاطرنشان کرد: آرامش و امنیت با چیزی جز پیشرفت‌های علمی تضمین نمی‌شود.

پدر شهید احمدی روشن نیز در این همایش به تلاش‌های استکبار برای دور کردن مردم ایران اسلامی از فرهنگ و تمدن خود اشاره و تصریح کرد: جوانان و دانشجویان ایران اسلامی ثابت کردند که بر آرمان‌های خود پایبندند و از اهداف و آرمان‌های خود کوتاه نخواهند آمد.

وی با بیان اینکه پس از شهادت فرزندان ما بیش از 5 هزار دانشجو سراسر کشور اعلام آمادگی کردند که از رشته خود به فیزیک هسته‌ای تغییر رشته دهند، یادآور شد: ترور دانشمندان هسته‌ای، نشان‌دهنده حماقت استکبار جهانی و دشمنان ما است زیرا با شهادت این عزیزان، جوانان و دانشجویان با شور و شعور بیشتری راه آنها را ادامه خواهند داد.

رحیم احمدی ‌روشن تاکید کرد: اگر با شهادت پرچم از دست افسران این جبهه افتاد جوانان و دانشجویان عزیز این پرچم را برداشتند و آمادگی خود را برای صف‌آرایی مقابل استکبار جهانی اعلام کردند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم هم در سخنانی کوتاه با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: این روز تاریخی‌ترین و پرافتخارترین روز ملی جمهوری اسلامی ایران است.

وی این روز را به دانشجویان به عنوان آینده‌سازان ایران اسلامی و خانواده‌های شهدای هسته‌ای تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم قدردان خون این شهدای عزیز باشیم.

حجت‌الاسلام محمدمهدی عرب انصاری با بیان اینکه مفتخریم که از نعمت فرهنگ جهاد و شهادت به ویژه جهاد علمی برخوردار هستیم، تصریح کرد: باید قدردان و قدرشناس این نعمت‌ها به ویژه نعمت ولایت باشیم که از امام راحل تا امام حاضر ادامه دارد.

همایش دانشجویی روز ملی فناوری هسته‌ای با تقدیر از خانواده‌های شهدای هسته‌ای به پایان رسید.

انتهای پیام/78010/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول