اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز عروج شهید آوینی

تندیس سید شهیدان اهل قلم در شاهرود رونمایی شد

هم‏زمان با سالروز شهادت سید شهیدان اهل قلم، به همت کانون بسیج هنرمندان شاهرود و با همکاری حوزه هنری این شهرستان، از تندیس شهید سید مرتضی آوینی رونمایی شد.

تندیس سید شهیدان اهل قلم در شاهرود رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، امشب در مراسم گرامیداشت شهید آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی، از تندیس شهید سید مرتضی آوینی که توسط استاد رضا نوری و به همت انجمن سفال شاهرود و بسیج هنرمندان شاهرود ساخته شده است، رونمایی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در این مراسم به بیان فرازهایی از سخنان شهید آوینی پرداخت و گفت: این شهید والامقام می‏فرمایند «زندگی زیباست، اما شهادت از آن زیباتر است. سلامت تن زیباست، اما پرنده‌ی عشق، تن را قفسی می‌بیند که در باغ نهاده باشند. و مگر نه آنکه گردن‌ها را باریک آفریده‌اند تا در مقتل کربلای عشق آسان‌تر بریده شوند؟ و مگر نه آنکه از پسر آدم، عهدی ازلی ستانده‌اند که حسین را از سر خویش بیش‌تر دوست داشته باشد؟ و مگر نه آنکه خانه‌ی تن راه فرسودگی می‌پیماید تا خانه‌ی روح آباد شود؟»

محسن عرب‏امیری خواستار توجه بیشتر به سیره شهدا و درک ارزش‏های وجودی سید شهیدان اهل قلم در جامعه شد.

در پایان این مراسم که با حضور معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شاهرود، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، فرمانده سپاه ناحیه شاهرود، رئیس دانشگاه علوم قرآنی شاهرود و جمعی از هنرمندان بسیجی برگزار شد، از تندیس سید شهیدان اهل قلم رونمایی و نمایشگاه آیه‏های قرآنی در شاهرود افتتاح شد.

انتهای پیام/2249/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول