اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم:

دانشگاه باید پیشگام حضور و در انتخابات باشد / کشور به شور و نشاط سیاسی نیاز دارد

معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت: دانشگاه باید پیشگام حضور در عرصه انتخابات باشد، کشور به شور و نشاط سیاسی نیاز دارد که دانشجویان می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

دانشگاه باید پیشگام حضور و در انتخابات باشد / کشور به شور و نشاط سیاسی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، غلامرضا خواجه‌سروی پیش از ظهر امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کرمان اظهار داشت: بحث کرسی‌های نظریه‌پردازی و نوآوری مناظره سال 81 از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، اما مجموعه وزارت علوم آن زمان از کنار این فرمایش مقام معظم رهبری طفره رفتند و خیلی مسئله را مربوط به خودشان ندانستند.

وی ابراز داشت: بسیاری دیگر از مسائلی که رهبری بیان کردند، شورای عالی فرهنگ عمومی مجبور شدند که برای اجرایی شدن آنها را به جاهای دیگری واگذار کنند و هنوز هم وارد محیط دانشگاه‌ها نشده‌اند.

خواجه‌سروی افزود: در این سال‌ها در وزارت علوم و دانشگاه‌ها‌ فرض بر این بود آن چه که مخاطب آن هستیم به درستی وارد میدان بشویم و انجام دهیم.

وی با اشاره به تغییر یا اصلاح آیین‌نامه ارتقا در مدت زمان دولت نهم افزود: یکی از اهداف آن این بود که اساتید در زمینه‌های مسائل دینی، اخلاقی و تربیتی ورود داشته باشند.

خواجه‌سروی با اشاره به فرموده حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه دانشگاه کارخانه انسان‌سازی است، عنوان کرد: در دولت نهم و دهم با تغییر آیین‌نامه ارتقا که خود شورای عالی فرهنگی هم بر آن صحه گذاشت، تلاش بر این بود که اساتید وارد حوزه انسان‌سازی شوند.

وی افزود: معتقدم در حوزه انسان‌سازی در ابتدای راه هستیم و بسیاری از گام‌های دیگر در این زمینه مانده است و باید به تدریج آنها را عملیاتی کنیم.

خواجه‌سروی تصریح کرد:‌ طی این سال‌ها‌ کار‌ مهمی که در این زمینه اتفاق افتاد، بحث جذب اساتید است که یکی از موفقیت‌های شورای عالی فرهنگی است.

معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری با اشاره به نامگذاری سال «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» گفت: یکی از نکات اصلی که دانشگاهیان باید در حماسه اقتصادی مدنظر داشته باشند و جامعه از آنها انتظار دارد، تولید ادبیات و نظریه‌پردازی‌های مرتبط با این مبحث است.

خواجه‌سروی افزود: فرهنگ‌سازی در زمینه حماسه اقتصادی نیز باید در قالب فعالیت‌های فرهنگی دانشجویی و اعضای هیئت علمی انجام گیرد.

وی عنوان کرد: دانشگاه‌ها باید به سمتی حرکت کنند که نه تنها از دولت بودجه‌ای دریافت نکنند، بلکه واحدهای تازه‌ تاسیس را نیز مورد حمایت قرار دهند.

وی گفت: مصداق اصلی حماسه سیاسی نیز انتخابات ریاست جمهوری خرداد ماه 92 است که کل کشور و ملت ایران درگیر آن هستند و حضور جدی را می‌طلبد.

خواجه‌سروی تصریح کرد: دانشگاه باید پیشگام حضور در عرصه انتخابات را داشته باشد، کشور به شور و نشاط سیاسی نیاز دارد که دانشجویان می‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات فناوری ابراز داشت: ما معتقد هستیم که نظام جمهوری اسلامی نظامی مقتدر و مستحکم و دارای عمری دراز است که به ظهور حضرت ولی‌عصر (عج) ختم می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جای هیچ نگرانی برای استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد، نظام به آن اندازه محکم هست که با چند حرف بیهوده و گفت‌وگو از بین نرود.

خواجه‌سروی ابراز داشت: میان گروه‌های دانشجویی ما هیچ طیف معاندی وجود ندارد و همه دغدغه نظام و کشور را دارند و پیگیر مطالبات رهبری هستند.

وی بیان داشت: رؤسای دانشگاه‌ها باید تمام سعی خود را به کار گیرند تا این دغدغه‌ها عملیاتی شود و در فضای باز به افکار و اندیشه‌ها رسیدگی شود و مورد بحث قرار گیرند.

خواجه‌سروی تصریح کرد: در محیطی سالم و آکادمیک حرف‌ها بیان شود و با تولید فکر و اندیشه و تبادل نظر بخش‌های مختلف جامعه را پیش ببریم.

وی عنوان کرد: مجموعه دانشجویی ما بسیار فعال و از توانمندی‌ها و انرژی فوق‌العاده‌ای برخوردار است که باید از آن به خوبی استفاده کرد.

خواجه‌سروی در مورد حضور کاندیداهای مختلف در دانشگاه‌ها افزود: نباید سخت‌گیری کرد، کسانی که به نظام اعتقاد دارند هر چند با نظری متفاوت از ما باید حضور یابند و ایده‌های خود را بیان کنند.

وی گفت: فرموده رهبری مبنی بر اینکه جذب حداکثری داشته باشیم این است که سخت‌گیری نداشته باشیم، نگاه وزارت علوم این است که دانشگاه محل مناظره، مباحثه و اندیشه است.

معاون فرهنگی وزیر علوم و تحقیقات فناوری گفت: یکی از ضعف‌های آموزش عالی این است که در اطلاع‌رسانی قوی عمل نمی‌کند، دانشگاه‌ها به لحاظ فرهنگی، هنری، آموزشی، سیاسی و ... ظرفیت‌ها و کارهای بالایی را انجام می‌دهند، اما اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

خواجه‌سروی اذعان داشت: از ظرفیت اساتید در دانشگاه‌ها غافل نمانیم و برای کارهای مهم با برنامه‌ریزی از آنها بهره بگیریم.

انتهای پیام/80017/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول