اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی:

نزول سوره کوثر به واسطه وجود حضرت زهرا (س) بود

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم در ارتباط با شخصیت و جایگاه والای آن حضرت آمده است و از آن جمله می‌توان به سوره کوثر اشاره کرد.

نزول سوره کوثر به واسطه وجود حضرت زهرا (س) بود

محمد جواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: سخن گفتن در مورد شخصیت و زندگی حضرت زهرا (س) به عنوان یک انسان آسمانی بسیار دشوار است.

وی با بیان اینکه ما به اندازه فهم خود درباره حضرت فاطمه زهرا (س) سخن می‌گوییم و نمی‌توانیم ابعاد شخصیت ایشان را به درستی درک کنیم، گفت: آیات بسیاری در قرآن کریم در ارتباط با شخصیت و جایگاه والای آن حضرت آمده است و از آن جمله می‌توان به سوره کوثر اشاره کرد.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به آیات و روایات موجود می‌توان به عظمت جایگاه حضرت زهرا (س) در خلقت پی‌برد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام به سبب وجود نعمت حضرت فاطمه (س) سجده شکر می‌گذارد و قربانی می‌کند و بارها و بارها بر دستان ایشان بوسه می‌زند.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا در طول عمر کوتاه خود خدمات فراوانی را به بشریت دادند، یادآور شد: ایشان زندگی را برای جهانیان معنا کردند.

قهرمانی از برگزاری برنامه‌های ویژه سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی با حضور اساتید حوزه‌، خبر داد و عنوان کرد: این مراسم از 10 روز قبل در حوزه‌های علمیه مرکز استان و شهرستان‌ها از جمله میاندوآب، سلماس، خوی و ... آغاز شده است.

انتهای پیام/61010/ط20/ظ1004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول