اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

همکاری 140 تشکل مذهبی در برنامه‌های فاطمیه کنگان

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان از همکاری 140 تشکل مذهبی در برنامه‌های فاطمیه کنگان و بهره‌مندی 20 هزار نفر از برنامه‌های فاطمیه خبر داد.

همکاری 140 تشکل مذهبی در برنامه‌های فاطمیه کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در نشست با مدیران هیئت‌های مذهبی شهرستان کنگان اظهار داشت: توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی یکی از ضروریاتی است که در جامعه امروز باید مورد توجه قرار بگیرد و این امر در اعتلای جامعه اثرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خاطر نشان کرد: حضور هیئت‌های مذهبی و فرهنگی فعال در شهرستان کنگان یکی از ظرفیت‌هایی است که این شهرستان در مسیر رشد و توسعه در اختیار دارد و باید با برنامه‌ریزی دقیق نهایت استفاده را از این ظرفیت به‌منظور توسعه زیرساخت‌های فرهنگی ببریم.

اهرمی بیان داشت: هیئت‌های مذهبی بازوان قدرتمند اشاعه فرهنگ دینی در جامعه هستند و این لزوم استفاده از ظرفیت‌های بالقوه و تبدیل به بالفعل را می‌طلبد که با برنامه‌ریزی و ارائه راهبردهای کارشناسی شده امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: اداره تبلیغات اسلامی کنگان در طول سال با برگزاری همایش‌ها و جلسات متعدد و هماهنگی با شورای هیئت‌های مذهبی در صدد توسعه فرهنگ دینی برآمده است.

این مسئول اذعان داشت: در شهرستان کنگان 100 هیئت مذهبی وجود دارد که علاوه بر این پنج هیئت مذهبی جدید از شهرهای کنگان، بنک و سیراف شناسایی شده و طی گذراندن روال اداری، 5 مجوز این هیئت‌ها در سال 91 صادر شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان با اشاره به برگزاری برنامه‌های ایام فاطمیه در شهرستان کنگان، عنوان کرد: تمام ابعادی که برای یک زن و یک انسان متصور است، در فاطمه زهرا (س) جلوه کرده است، فاطمه (س) آیینه تمام‌نمای اسلام است و از همین روست که پیامبر با همه عظمتش، از فاطمه (س) تجلیل می‌کند و می‌فرماید: فاطمه عزیزترین مردم نزد من است، فاطمه حوریه‌ای به صورت انسان است.

اهرمی ادامه داد: این اداره توانسته است در راستای برنامه‌های تبلیغی خود چه به‌صورت محوری و چه به‌صورت انفرادی مراسمی را در سطح شهرستان تدارک ببیند.

وی افزود: برنامه‌های محوری مختص این ایام با همکاری دفاتر ائمه جمعه در شهرهای کنگان، عسلویه و سیراف با همکاری 140 تشکل مذهبی فعال جهت بهره‌مند شدن میهمانان نوروزی در بیش از 50 مسجد و حسینیه این شهرستان برگزار شده که نتیجه آن بهره‌مند شدن 20 هزار نفر از مراسمات این ایام است.

انتهای پیام/2451/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول