اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اوقاف گلستان خبر داد

اعزام بیش از 30 مبلغ بومی و غیربومی در ایام فاطمیه در گلستان

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان گفت: در ایام فاطمیه بیش از 30 مبلغ بومی و غیربومی در گلستان به ترویج فرهنگ فاطمی خواهند پرداخت.

اعزام بیش از 30 مبلغ بومی و غیربومی در ایام فاطمیه در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حسن دارابی صبح امروز در جمع هیئت‌های مذهبی گرگان اظهار داشت: بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان پایگاه‎های معنوی همواره مورد رغبت مردم قرار دارد که تلاش اوقاف و امور خیریه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی با برگزاری برنامه‎های متنوع فرهنگی و مذهبی است.

وی با تاکید بر اینکه اتفاقات خوب در حوزه فرهنگ مستلزم تعامل مسئولان و نهادهای فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی، یکی از نیازهای مبرم اوقاف و امور خیریه تامین مبلغ و روحانی در سراسر استان و نقاط محروم است که اگر دستگاه‎های مرتبط در این راستا همکاری کنند شاهد اتفاقات بهتری در سطح استان خواهیم بود.

یکی از اولویت‎های اوقاف در اعزام مبلغ، بقعه‌محوری است/ موقوفات باید به‌روز شود

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص اعزام مبلغ به مناطق محروم متذکر شد: به لحاظ محدودیت‎های اعتباری، فقدان موقوفات منطبق، درآمدزا نبودن برخی بقاع متاسفانه در اعزام مبلغ برای ایام فاطمیه کمی با مشکل مواجه هستیم.

دارابی با بیان اینکه یکی از اولویت‎های اوقاف در اعزام مبلغ، بقعه‌محوری است، یادآور شد: در محرم و صفر به دلیل اینکه موقوفات و نیات واقفین خیراندیش در این زمینه پاسخگوست مشکلی در اعزام مبلغ نداریم.

وی بیان داشت: اگر موقوفات را به نیازهای روز و موردنیاز جامعه از جمله عزاداری ایام فاطمیه رهنمون کنیم، برنامه‎های فرهنگی از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/8300/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول