اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی:

اشغال 90درصدی واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی برای تکریم دهه فاطمیه

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی گفت: یکی از مسائل مورد توجه در نوروز 92، تمهیدات و برنامه‌های خاص دهه فاطمیه بود که تا شب گذشته ضریب اشغال واحدهای اقامتی استان 90 درصد گزارش شده است.

اشغال 90درصدی واحدهای اقامتی خراسان‌رضوی برای تکریم دهه فاطمیه

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مومنی ظهر امروز با اشاره به افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اطلاع‌رسانی مطلوب و وجود حرم رضوی در مشهد سبب رضایتمندی مسافران نوروزی در امسال شده است.

وی با بیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها از 28 اسفند ماه به طور جدی آغاز شده، گفت: در حوزه رسیدگی به شکایات در ایام تعطیلات نوروزی امسال، 39 تیم در سطح خراسان‌رضوی فعال بوده که از این تعداد 12 تیم در مشهد و 27 تیم در دیگر شهرستان‌ها مکلف به رسیدگی به شکایات هستند.

مومنی یادآور شد: در حوزه تخلفات در واحد‌های اقامتی تا روز گذشته، ‌10 واحد اقامتی به علت بروز تخلف پلمب و جریمه شدند.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی 92 شاهد رضایتمندی 100درصدی زائران و مجاوران در سطح استان هستیم، اظهار کرد: با توجه به تمهیدات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، در حوزه اسکان زائران و مسافران با مشکل کمبود جا مواجهه نشدیم.

وی ادامه داد: در نخستین شب ایام تعطیلات نوروزی بیش از 600 هزار زائر در سطح استان خراسان‌رضوی اسکان داده شدند و تا شب گذشته ضریب اشغال هتل‌ها و دیگر واحد‌های اقامتی، 90درصد بوده است.

مومنی با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی در ایام عزاداری ائمه اطهار (ع) همواره پذیرای حجم عظیمی از زائران و مشتاقان اهل بیت بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه در نوروز 92، تمهیدات و برنامه‌های خاص دهه فاطمیه بوده است.

دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد: در دهه فاطمیه نیز زائران و مسافران زیادی برای تکریم دهه فاطمیه وارد مشهد شده‌اند.

مومنی از رشد 37 درصدی مسافران نوروزی استان نسبت به سال گذشته یاد کرد و افزود: در کنار این رشد چشمگیر مسافران،‌ شاهد استقبال و بازدید بی‌نظیر از مجموعه‌های تاریخی و گردشگری بوده‌ایم.

وی اظهار کرد: در برخی روستاهای استان برنامه‌های محلی و سنتی ویژه‌ای اجرا شده و گردشگران زیادی نسبت به اسکان در این مناطق درخواست داده‌اند.

گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماس‌های 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 30006110  ستاد تسهیلات زائران خراسان‌رضوی پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/70006/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول