به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی مومنی ظهر امروز با اشاره به افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اطلاعرسانی مطلوب و وجود حرم رضوی در مشهد سبب رضایتمندی مسافران نوروزی در امسال شده است.
وی با بیان اینکه نظارت و بازرسیها از 28 اسفند ماه به طور جدی آغاز شده، گفت: در حوزه رسیدگی به شکایات در ایام تعطیلات نوروزی امسال، 39 تیم در سطح خراسانرضوی فعال بوده که از این تعداد 12 تیم در مشهد و 27 تیم در دیگر شهرستانها مکلف به رسیدگی به شکایات هستند.
مومنی یادآور شد: در حوزه تخلفات در واحدهای اقامتی تا روز گذشته، 10 واحد اقامتی به علت بروز تخلف پلمب و جریمه شدند.
دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی 92 شاهد رضایتمندی 100درصدی زائران و مجاوران در سطح استان هستیم، اظهار کرد: با توجه به تمهیدات و پیشبینیهای صورت گرفته، در حوزه اسکان زائران و مسافران با مشکل کمبود جا مواجهه نشدیم.
وی ادامه داد: در نخستین شب ایام تعطیلات نوروزی بیش از 600 هزار زائر در سطح استان خراسانرضوی اسکان داده شدند و تا شب گذشته ضریب اشغال هتلها و دیگر واحدهای اقامتی، 90درصد بوده است.
مومنی با بیان اینکه مشهد به عنوان پایتخت معنوی در ایام عزاداری ائمه اطهار (ع) همواره پذیرای حجم عظیمی از زائران و مشتاقان اهل بیت بوده است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد توجه در نوروز 92، تمهیدات و برنامههای خاص دهه فاطمیه بوده است.
دبیر ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی و مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد: در دهه فاطمیه نیز زائران و مسافران زیادی برای تکریم دهه فاطمیه وارد مشهد شدهاند.
مومنی از رشد 37 درصدی مسافران نوروزی استان نسبت به سال گذشته یاد کرد و افزود: در کنار این رشد چشمگیر مسافران، شاهد استقبال و بازدید بینظیر از مجموعههای تاریخی و گردشگری بودهایم.
وی اظهار کرد: در برخی روستاهای استان برنامههای محلی و سنتی ویژهای اجرا شده و گردشگران زیادی نسبت به اسکان در این مناطق درخواست دادهاند.
گفتنی است شکایات زائران و مجاوران بارگاه رضوی از طریق شماره تماسهای 2-7283001 و 7045 و سایت razavi-chto.ir و سامانه پیامکی 30006110 ستاد تسهیلات زائران خراسانرضوی پیگیری میشود.
انتهای پیام/70006/خ30/پ3003