اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

تشییع نمادین حضرت زهرا (س) تبدیل به یک حر کت عاشورایی می‌شود

بیش از یک دهه است که با نظر مثبت مراجع عظام تقلید و بزرگان مذهب تشیع، مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در کشور برگزار می‌شود.

تشییع نمادین حضرت زهرا (س) تبدیل به یک حر کت عاشورایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، این روزها همه مردم در تب و تاب ایام دهه فاطمیه و برگزاری مراسمات گوناگون عزاداری دخت نبی اکرم (ص) می‌باشند.

در این بین برگزاری مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در شام شهادت این بانو ،هم‌نوا با غربت اهل بیت علیهم‌السلام در مدینه، رنگ و بوی خاصی به مراسمات عزاداری حضرت داده است.

آنچه که بیش از هرچیز به این مراسم معنوی عزت بخشید حمایت قاطع مراجع عظام تقلید از آن بود.

به برگزاری تشییع نمادین برای آبروی آخرتم امید دارم

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران نیز در این مورد گفت: مراسم تشییع نمادین بانوی بزرگوار جهان اسلام، سال‌ها پیش از شهر مقدس قم و با تأکید مرجع عظیم‌الشأن مرحوم آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) آغاز شد و هم‌اکنون بسیاری از شهرهای کشور، در شام شهادت حضرت زهرا (س) شاهد برپایی این مراسم معنوی است که مراجع عظام تقلید نیز بر آن تأکید کرده‌اند.

محمودی افزود: اگر از من بپرسند کدام یک از اقداماتت در زندگی را امید داری که آبرویی برای روز قیامت باشد، بنده تشییع نمادین حضرت زهرا (س) را ذکر خواهم کرد، ما خدمتگزار حضرت زهرا (س) و مجری برنامه هستیم، صاحب اصلی برنامه خود حضرت هستند.

این چهره ماندگار تبلیغ در استان تهران عنوان کرد: طرح برخی شبهات در مورد این مراسم معنوی صحیح نیست و جا دارد کسانی که در مسایل دینی اظهار نظر می‌کنند با توجه به موازین شرعی و عقلی سخن بگویند و موجب تضعیف مراسم این عزاداری که احیاکننده شیعه و از شعائر مذهب امامیه می‌باشد، نگردند.

مراسم‌ ذکر شده در شام شهادت حضرت زهرا (س) و پس از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود. 

انتهای پیام/2462/ط20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول