اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه علمیه همدان:

بازار در روز شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل شود

رئیس حوزه علمیه همدان خواستار تعطیلی بازار در روز شهادت حضرت زهرا(س) شد و گفت: توسل به ائمه عامل رکود اقتصادی نمی‌شود، بلکه توسل به آنان باعث برکت می‌شود و ما باید شعائر دینی را در بازار در بین مردم رواج دهیم.

بازار در روز شهادت حضرت زهرا(س) تعطیل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله مصطفی موسوی اصفهانی پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس ماهانه مجمع امور صنفی همدان در سال 92 با بیان اینکه یکی از ارکان تأیید برای اسلام در مقام عمل بازار است، اظهار داشت: بازار هم در قسمت اقتصادی و هم در بعد اجرایی حوزه‌های علمیه، علما و در یک کلام دین خدا را کمک کرده است. 

وی ادامه داد: بازاریان در دو بعد اقتصادی و اجرایی همراه اسلام، روحانیت و حوزه‌های علمیه، انقلاب و دین خدا بودند و این برای تجار و بازاریان ما و برای کسانی که نبض بازار را در دست دارند افتخاری شد.

رئیس حوزه علمیه همدان افزود: تلاش کسبه، بازاریان و تجار در راستای کسب و کار در طول 12 قرن گذشته اسلام، حوزه‌های علمیه، انقلاب و روحانیت را نگه داشته است.

وی با بیان اینکه بازاریان در جریان انقلاب در راستای کمک به امام راحل در راه مبارزه با طاغوت حرکت کردند، یادآور شد: بازاریان و همه اقشار مردم مبالغ و پول‌هایی را که به عنوان خمس و سهم امام به حوزه‌های علمیه و مدارس پرداخت می‌کنند برای حفظ اسلام هزینه شده است. 

موسوی اصفهانی افزود: با توجه به تجربه تاریخی همواره بازار پشتوانه اسلام بوده و هرگاه برای مؤمنین مسائلی پیش می‌آمد بازار پشتوانه بوده و باید باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: در روز 15 خرداد 42 امام خمینی را دستگیر کردند و در تهران عده زیادی شهید شدند بازار اصفهان با تمام فشارهایی که از سوی رژیم طاغوت اعمال شد به مدت 15 روز بازار را تعطیل کردند و در گذشته بازار این چنین منشأ اثر بودند.

رئیس حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته در میلاد امام زمان بازار با چراغانی معابر و برپایی جشن الگو و اسوه همه مردم و متدینان بود، تصریح کرد: مسئله‌ای را که من درخواست می‌کنم این است که بازار در ایام شهادت حضرت فاطمه تعطیل شود. 

وی ادامه داد: برگزاری شعائر دینی در بازار مربوط به زمان جمهوری اسلامی نیست و در زمان طاغوت هم انجام می‌شد و تعطیلی بازار باعث رکود نمی‌شود بلکه توسل به ائمه اطهار باعث برکت می‌شود و ما می‌توانیم شعائر دینی را در بازار در بین مردم رواج دهیم.

موسوی اصفهانی در ادامه گفت: شما اصناف امانت دینداری که به شما سپرده شده را باید به نسل‌های بعدی منتقل کنید و فقط ثروت را برای فرزندان خود نگذارید.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: در بازار چون باید به فروشنده آقا حقوق ماهانه 600 هزار تومان پرداخت شود برای فرار از این موضوع از فروشندگان خانم با دستمزد 100 هزار تومانی استفاده می‌شود و این در بازار اسلامی پسندیده نیست. 

رئیس حوزه علمیه همدان اضافه کرد: در بازار کسبه متدین زیاد است اما گاهی چند تن بسیار اندک که تخلف می‌کنند باور مردم با بازار را کاهش می‌دهند.

وی گفت: بازاری که در گذشته محل نماز و عبادت بوده اما امروز کمرنگ شده و باید روضه‌خوانی در بازار احیا شود.

انتهای پیام/89019/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول