اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل:

نور حضرت زهرا (س) هدایت‌گرانه به سمت کمال است

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل گفت: نور حضرت زهرا (س) که در حقیقت نور الهی است، هدایت بشر به سمت کمال مطلق را به دنبال دارد.

نور حضرت زهرا (س) هدایت‌گرانه به سمت کمال است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ابراهیم میرعباس‌زاده عصر امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های سوگواری دهه دوم فاطمیه در اردبیل اظهار داشت:‌ حضرت زهرا (س) به عنوان شایسته‌ترین بانوی اسلام از برجستگی‌های منحصر به فردی برخوردار است که شاید بشریت نظیر آن را ندیده و در آینده نیز نبیند.

وی با بیان اینکه شاخصه حضرت زهرا (س) و فرهنگ فاطمی شاخصه درایت، دینداری و دفاع از حریم ولایت است، ادامه داد: آن حضرت در خطبه‌های آتشین خود همیشه مدافع ولایت بوده و توانسته است احکام نورانی اسلام را با برجستگی‌ها و شایستگی‌های اصالتی انتقال دهد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم در عصر تحولات و تکنولوژی‌های نوین فرهنگ فاطمی و توجه به سیره آن بزرگ بانوی اسلام را همیشه راهگشای مسیر و زندگی خود قرار دهیم تا مبادا در دینداری راه به خطا برده و یا نتوانیم آن‌گونه که شایسته و در خور اسلام و مکتب هدایتگر بوده است، عمل کنیم.

این مسئول، تعمیق و ترویج هرچه بیشتر سیره فاطمی و علوی را در زندگی کنونی یادآور شد و اضافه کرد: در همین راستا در ایام فاطمیه برنامه‌های عزاداری در شهر و دیار حسینی اردبیل و وفادار به اهل بیت (علیهم‌السلام) برگزار می‌شود و در کنار آن نمایشگاه‌ها و برپایی دستجات عزاداری در سطح شهر را شاهد خواهیم بود.

میرعباس‌زاده در ادامه بیان کرد: ایام فاطمیه ایام حزن و اندوه مادری بزرگ و بانوی فخر عالم اسلام است که از آن می‌توان عطر عاشورا را احساس کرد و بیش از گذشته بیرق وفاداری به ولایت و همدم شدن با حرمت‌ها و احیای کرامت زن مسلمان را به نظاره نشست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل یادآور شد: در ایام فاطمیه به همت خادمان هیئت‌النور سازمان فرهنگی، ورزشی شهرداری اردبیل مراسم سوگواری تا 25 فروردین‌ماه در مسجد تازه میدان اردبیل دایر است که برادران از ساعت 21 شب و خواهران نیز از ساعت 17 می‌توانند در این آیین حضور به هم رسانده و از فضای معنوی سوگواری بزرگ بانوی اسلام بهره ببرند.

وی اذعان داشت:‌ علاوه بر این برنامه، در سالروز شهادت بی‌بی دو عالم دستجات عزاداری در شهر اردبیل و سایر شهرها در مناطق مختلف حضور به هم رسانده و عرض ارادتی را به بانوی عفیف اسلام صدیقه طاهره می‌کنند، چراکه فاطمه (س) بند دل رسول گرامی اسلام (ص) بود که دوست داشتن آن بوی بهشت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و عداوت با سیره و سلوک این بانو راهی جز دوزخ و آتش به همراه ندارد.

همچنین در آستانه دوازدهمین سالگرد درگذشت نماینده فقید مقام معظم رهبری در استان اردبیل، آیت‌الله مروج و همچنین تقارن سالگرد عروج این عالم ربانی با شهادت بی‌بی دو عالم مجالس سوگواری ویژه خواهران از امروز تا 25 فروردین‌ماه در مؤسسه فرهنگی، تحقیقاتی آیت‌الله مروج در اردبیل برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند در این مجالس شرکت کنند.

برپایی نمایشگاه یاس کبود در پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به مناسبت ایام فاطمیه نمایشگاه یاس کبود و همچنین حریم ریحانه در پارس‌آباد برپا شده است.

به گفته دبیر این نمایشگاه‌، این محافل با هدف پاسداشت مقام و منزلت حضرت زهرا (س) و بیان گوشه‌هایی از زندگی ائمه اطهار برپا می‌شود که این نمایشگاه‌ تا 25 فروردین برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

عادل منافی گفت: در نمایشگاه یاس کبود سعی شده است در فضای 400 متر مربعی و 14 غرفه گوشه‌هایی از منظره قبرستان بقیع، باغ فدک، مسجد کوفه، خانه حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، بستر بیماری آن بانو، درب سوخته، چاه و محل غسل آن حضرت به شکل هنرمندانه به تصویر کشیده شود.

دبیر نمایشگاه یاس کبود افزود: در نمایشگاه حریم ریحانه نیز بیش از 90 پوستر در زمینه حفظ حجاب و عفاف و پوشش اسلامی تهیه شده و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

نمایشگاه یاس کبود و حریم ریحانه در کانون علامه طباطبایی شهرستان پارس‌آباد برای بازدید عموم در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/62006/ذ40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول