اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نمین:

حضرت زهرا (س) پرچمدار عشق به ولایت است

امام جمعه شهرستان نمین گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) پرچمدار بزرگ عشق به ولایت و حریم‌دار این اصل غیرقابل انکار در مکتب اسلام است.

حضرت زهرا (س) پرچمدار عشق به ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام علی رحیمی عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نمین با اشاره به ایام فاطمیه و پاسداشت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زهرا (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگ که از دامن رسالت و مکتب ولایت درس‌ها آموخته است، همیشه مدافع حق و حقیقت و مقام ولایت بوده و در اوج سختی‌ها و خانه‌نشینی حضرت علی (ع) سعی کرد پشتیبان حقیقی برای همسرش و همچنین مقام ولایت و امامت باشد.

وی ادامه داد: آن حضرت با وجود آنکه مشکلات بسیاری را در حیات کوتاه خود پشت سر گذاشت، اما هرگز از حدود و شریعت اسلام غافل نبود؛ بلکه همیشه سعی کرد در مسیر عزت‌آفرینی و همچنین پایبندی به اصول و اعتقادات حرکت کند.

رحیمی، وجود مبارک آن بانوی فداکار را مظهری از عبودیت و تجلی مهربانی و شفقت برای اهل خانه و پدر بزرگوارش برشمرد و خاطرنشان کرد: آن حضرت را می‌توان تجلی از نور رحمت الهی دانست که زاده آن حضرت نیز در حقیقت سرسلسله ائمه هستند که توانسته‌اند دنباله‌روی مکتب جدشان رسول‌الله باشند.

این مسئول اضافه کرد: حضرت زهرا (س) در همسرداری، مهربانی در خانه، حفظ حجاب و عفاف و همچنین حدود اسلامی و دینی می‌تواند مدلی برای رفتار و منش زنان اسلامی ما باشد که در این باب بهتر است با تدبیر و تفکری عالمانه وارد عرصه شده و از مظاهر زیبای این بانوی بزرگ دفاعی عادلانه و دوراندیشانه داشت.

وی، با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (س) عنوان کرد: آن حضرت چنان در زندگی دنیوی شیفته معنویت و پایه‌های اساسی حاکمیت امامت و ولایت شده بود که در همراهی همسر و تربیت فرزندان شایسته ذره‌ای قصور و کوتاهی نداشت.

امام جمعه نمین از عموم عزاداران فاطمی خواست در پاسداشت این ایام در مجالس و محافل عزاداری حاضر باشند و تلاش کنند تا بیش از هر زمان دیگر عشق و ارادت خود را به بزرگ بانوی فداکار اسلام نشان دهند.

برپایی نمایشگاه بیت‌الحزن در خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما همزمان با ایام فاطمیه نمایشگاه بیت‌الحزن در شهرستان خلخال برپا شد که در این نمایشگاه سعی شده است به همت هیئت عزاداران آل یاسین این شهرستان از زندگی ساده و بی‌آلایش حضرت زهرا (س) و عطر ولایی این مجموعه تصویری زیبا به نمایش گذاشته شود تا مردم با رمز و رموز زندگی ساده، اما با معنویت آن بانوی بزرگ آشنا شوند.

در این مراسم امام جمعه این شهرستان نیز به 18 سال زندگی پر فراز و نشیب اما معنوی صدیقه کبری اشاره کرد و گفت: در این زندگی می‌توان عالی‌ترین جایگاه و نشانه‌هایی از زیست با شرافت و همراه با عبودیت و معنویت را مشاهده کرد.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری با قدردانی از برپاکنندگان این نمایشگاه افزود: این نمایشگاه که برای نسل جوان فرصت آشنایی با زندگی بی‌بی دو عالم را فراهم کرده تا آخر این ماه برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول