اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تعاون فردوس خبر داد

هزینه‌کرد 2 میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی در فردوس

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس گفت: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای مشاغل خانگی در فردوس هزینه شده است.

هزینه‌کرد 2 میلیارد تومانی برای مشاغل خانگی در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله عرب‌نژاد در جمع مسئولان اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس در ارتباط با طرح حمایت از مشاغل خانگی اظهار کرد: تاکنون بالغ بر 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برای مشاغل خانگی در این شهرستان هزینه شده است.

وی بیکاری را یکی از معضلات بزرگ جامعه عنوان کرد و افزود: در خراسان جنوبی نزدیک به 9 درصد بیکار وجود دارد.

هزینه‌کرد یک‌میلیارد تومانی برای خود اشتغالی

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس با بیان اینکه طرح‌های خود اشتغالی در این شهرستان اجرا می‌شود، بیان داشت: کمیته امداد امام خمینی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی فردوس برای اجرای طرح‌های خود اشتغالی در این شهرستان کمک کرده‌اند.

عرب‌نژاد ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها بالغ بر یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه به زنان سرپرست خانوار وام خود اشتغالی داده می‌شود، متذکر شد: از طریق شرکت‌های تعاونی به زنانی که سرپرست خانوار هستند وام خود اشتغالی داده شده است.

انجام 2 هزار بازرسی از واحدهای کارگری

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس از انجام 2 هزار و 700 مورد بازرسی از واحدهای کارگری این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این بازرسی‌ها برای بهداشت و ایمنی کارگران توسط بازرسان کار اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان صورت گرفته است.

عرب‌نژاد از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کارگران و کارفرمایان در فردوس خبر داد و تصریح کرد: تاکنون 338 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برای کارگران و کارفرمایان توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان انجام شده است.

وجود 260 تعاونی در فردوس

وی با بیان اینکه 260 مورد تعاونی در فردوس فعالیت می‌کنند، اضافه کرد: این تعاونی‌ها در حوزه‌های تولیدی، خدماتی و مسکن فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فردوس تعداد تعاونی‌های مسکن فردوس را هفت تعاونی دانست و خاطر نشان کرد: در این تعاونی‌ها حدود 922 نفر عضویت دارند.

انتهای پیام/69010/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول