اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهاد کشاورزی قزوین خبر داد

آغاز عملیات مبارزه با سن غلات در 600 هکتار از مزارع قزوین

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: عملیات مبارزه با سن گندم و جو در سطح 600 هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شده است.

آغاز عملیات مبارزه با سن غلات در 600 هکتار از مزارع قزوین

محمدرضا صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: کنترل این آفت همگانی از طریق ردیابی، شناسایی و اعلام زمان مناسب برای مبارزه بر عهده بخش دولتی و انجام عملیات و امور مبارزه با کشاورزان و بهره‌برداران است.

وی افزود: در حال حاضر این آفت در مرحله سن مادر است که پس از اماکن زمستان گذرانی در ارتفاعات کوهستانی به مزارع سرازیر شده و آماده تخم‌ریزی است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: در این مرحله باید با توجه به توصیه کارشناسان مربوط عملیات مبارزه به موقع انجام شود تا از بروز خسارت به مزارع جلوگیری شده و جمعیت زمستان گذران برای سال آینده کم شود.

به گفته وی مبارزه در این مرحله با کنترل سن مادری، تخم‌ریزی شده و نسل بعدی را دچار اخلال کرده و تراکم آن بسیار پایین می‌آید.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین یادآور شد: کشاورزان با تهیه سموم از مراکز معتبر و مورد تأیید و زمان‌های مشخصی که کارشناسان توصیه می‌کنند، می‌توانند نقش مؤثری در کنترل این آفت در مزارع داشته باشند.

صفری خاطرنشان کرد: کشاورزان علاوه بر سمپاشی مزارع گندم، مزارع جو را نیز در مقابل این آفت کنترل می‌کنند.

این مسئول به کشاورزان توصیه کرد تا ارتباط خود را با مراکز خدمات کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی بیشتر کرده و با به کارگیری توصیه‌های کارشناسان، تهیه سموم از مراکز معتبر، سمپاشی به موقع عملیات مبارزه را انجام و از بروز خسارت از سوی این آفت به مزارع جلوگیری کرد.

انتهای پیام/2667/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول