اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد

مبارزه با علف‏های هرز در 5220 هکتار از مزارع غلات سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از مبارزه با علف‏های هرز در پنج هزار و 220 هکتار از مزارع غلات آبی در این استان خبر داد.

مبارزه با علف‏های هرز در 5220 هکتار از مزارع غلات سمنان

حمید نادریان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: مبارزه با علف‏های هرز مزارع گندم و جو در استان سمنان از نیمه بهمن ماه سال گذشته شروع شده است.

وی تصریح کرد: تاکنون در سه هزار و 168 هکتار از مزارع گندم آبی و دو هزار و 52 هکتار از مزارع جوی آبی استان سمنان با این علف‏ها مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: نهاده‏های مورد نیاز از جمله سموم برای مبارزه به اندازه کافی تدارک دیده شده است که از طریق عاملان مجاز فروش سموم در سطح استان در اختیار کشاورزان قرار می‏گیرد.

نادریان افزود: مبارزه با علف‏های هرز غلات به صورت زمینی و با استفاده از انواع سم‏پاش‏های پشتی، زمینی، پشت تراکتوری بوم‏دار و .... انجام می‏شود.

وی درباره علف‏های هرز غالب مزارع گفت:  تلخه، خاکشیر، سلمه تره، یولاف، فالاریس و چچم از علف‏های هرز غالب پهن‏برگ و نازک‏برگ رایج در مزارع غلات استان هستند.

نادریان با اشاره به تغذیه علف‏های هرز از مواد غذایی و آب مزرعه و اثر گذاشتن آنها بر میزان تولید به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان کار مبارزه با علف‏های هرز را زیر نظر کارشناسان شبکه مراقبت، با دقت کافی و در زمان مناسب انجام دهند تا از افت محصول جلوگیری شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: برآورد می‏شود در سال زراعی جاری، در 20 هزار هکتار از مزارع گندم و جوی استان سمنان با علف‏های هرز مبارزه شود و عملیات مبارزه در مناطق سردسیر استان تا نیمه اردیبهشت ماه امسال پایان یابد.

نادریان بیان کرد: 55 شبکه مراقبت خصوصی و دولتی در سطح استان سمنان برای نظارت بر مزارع، ارائه خدمات کارشناسی و اطلاعات فنی، نظارت بر عملیات مبارزه و بررسی کیفیت و کارایی سموم تشکیل شده است و عملیات مبارزه با مشارکت فعال بهره‏برداران انجام می‏شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان یادآور شد: سال زراعی گذشته با علف‏های هرز در 21 هزار و 870 هکتار از مزارع غلات استان سمنان مبارزه شده بود.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول