اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه توسعه کشاورزی بهشهر خبر داد

تغییر الگوی کشت در یک‌هزار هکتار از مزارع یانه‌سر

مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان بهشهر از اتمام مطالعات طرح جامع تغییر الگوی کشت در بخش یانه‌سر این شهرستان خبر داد.

تغییر الگوی کشت در یک‌هزار هکتار از مزارع یانه‌سر

غلام‌رضا قنبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بهشهر با اشاره به بازدید روز گذشته استاندار مازندران از طرح‌های عمرانی و کشاورزی در یانه‌سر، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای ما در این بخش، تغییر الگوی کشت است.

وی افزود: مطالعات مربوط به طرح جامع به منظور تغییر الگوی کشت در یک‌هزار هکتار از مزارع روستاهای «یخکش»، « زلت» و« پجیم» به اتمام رسیده و از اردیبهشت امسال اجرایی می‌شود.

دبیر کارگروه توسعه بخش کشاورزی، اظهار داشت: در مزارعی که طرح مطالعاتی انجام شد؛ کشاورزان به جای کاشت گندم و جو، درختان سیاه ریشه و سازگار با محیط منطقه پرورش خواهند داد.

قنبری تصریح کرد: اراضی زراعی یانه‌سر بهشهر استعداد خوبی برای پرورش گیاهان سیاه ریشه مانند سیب، گلابی و گردو دارند و از طرفی به دلیل کوهستانی بودن منطقه و وجود اراضی شیب‌دار، برای حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن مهم هستند.

وی در پایان، گفت: بخش یانه‌سر بهشهر، 26 هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد. 

انتهای پیام/86001/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول