اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

8 هزار هکتار از مزارع ایلام به آفت زنگ زرد مبتلا شده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: 8 هزار هکتار از مزارع ایلام به آفت زنگ زرد مبتلا شده است.

8 هزار هکتار از مزارع ایلام به آفت زنگ زرد مبتلا شده است

عبدالرضا بازدار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: تاکنون نیز 2 هزار و 300 هکتار از این مزارع بر ضد بیماری زنگ زرد سمپاشی شده است.

وی ادامه داد: با اقدامات انجام شده این بیماری در مزارع گندم استان ایلام مهار شده است.

این مسئول اضافه کرد: کشاورزان مبارزه با بیماری‌های مزارع گندم را در دستور کار قرار دهند، با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر و مساعد شدن شرایط جوی برای ظهور بیماری‌های برگی به‌خصوص زنگ‌ها و ظهور رنگ زرد در مزارع دهلران، دشت عباس، مهران و سایر شهرستان‌ها کشاورزان برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها اقدام کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از شیوع این بیماری‌ها در مناطق ذکر شده و سایر شهرستان‌ها مقتضی است کشاورزان با مراجعه به مدیریت‌ها و مراکز خدمات جهادکشاورزی و شبکه‌های مراقبت حفظ نباتات نسبت به سمپاشی مزارع گندم آلوده به بیماری‌های زنگ اقدام کنند.

این مسئول اضافه کرد: چنانچه عملیات سمپاشی به موقع انجام نشود خسارت جبران‌ناپذیری به مزارع گندم وارد می‌شود.

بازدار تصریح کرد: امسال 130 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ایلام به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 90 هزار هکتار آن به صورت دیم و مابقی به صورت آبی کشت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: استان ایلام در مجموع به 100 هزار تن گندم برای مصارف داخلی نیاز دارد که هرساله توسط کشاورزان و بهره‌برداران ایلامی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: حتی در استان ایلام گندم مازاد بر نیاز بازار داخلی نیز تولید شده که به سیلوهای استان‌های همجوار حمل می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: معمولاً گندم مصرفی استان ایلام به صورت آرد بوده که توسط کشاورزان و گندم‌کاران استان ایلام تامین و عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: البته در سال‌های اخیر به واسطه بروز پدیده خشکسالی در برداشت و تولید محصولات زراعی از جمله غلات کاهش شدیدی در مقایسه با سنوات ترسالی به وجود آمده است.

این مسئول اضافه کرد: استان ایلام در سنوات ترسالی تا سقف 250 هزار تن نیز گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را خریداری کرده است.

بازدار تصریح کرد: در چند سال گذشته استان ایلام به واسطه تولید گندم مازاد بر نیاز و خودکفایی در آن به یکی از استان‌های سبز کشور تبدیل شده بود.

انتهای پیام/2246/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول