اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سمنان:

مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان سمنان آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از آغاز مبارزه با آفت سن در مزارع غلات این استان خبر داد.

مبارزه با آفت سن در مزارع غلات استان سمنان آغاز شد

حمید نادریان امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوایی و مساعد شدن شرایط برای ریزش سن، در سال زراعی جاری این ریزش نسبت به سال گذشته 10 تا 15 روز زودتر انجام شد.

وی گفت: 55 شبکه مراقبت خصوصی و دولتی در سطح استان سمنان برای نظارت بر مزارع، ارائه خدمات کارشناسی و اطلاعات فنی، نظارت بر عملیات مبارزه با سن و بررسی کیفیت و کارایی سموم تشکیل و عملیات مبارزه با مشارکت فعال بهره‏برداران شروع شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: عملیات مبارزه در مناطق گرمسیر استان و در شهرستان‏های گرمسار، آرادان و سمنان در سطح 980 هکتار انجام شده که بیشترین سطح مبارزه با سن مادری مربوط به شهرستان سمنان است.

نادریان به کشاورزان توصیه کرد: جدی گرفتن مبارزه با سن مادری و مبارزه اصولی با آن سطوح مبارزه با پوره سن را کاهش خواهد داد و از خسارت وارده بر محصول نیز جلوگیری خواهد شد.

وی یادآوری کرد: دو نوع سم مورد نیاز برای مبارزه با سن غلات به صورت کامل و کافی تدارک دیده شده است و از طریق 42 عامل مجاز فروش سموم در سطح استان با نسخه صادره از سوی کارشناسان کلینیک‏های گیاه‏پزشکی یا مراکز خدمات جهاد کشاورزی تحویل کشاورزان خواهد شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برآورد کرد: در صورت دقت نظر در مبارزه با سن مادری در سال زراعی جاری در 16 تا 17 هزار هکتار از مزارع با این آفت مبارزه شود.

نادریان یادآور شد: مبارزه با آفت سن در مزارع استان تماماً به صورت زمینی و غالباً با استفاده از سمپاش توربولاینر به خاطر یک‏نواختی امر مبارزه، راندمان بالا در مبارزه و عدم آسیب رسانی به مزارع در هنگام حرکت از طریق جاده بین مزارع انجام می‏شود.

انتهای پیام/2249/ت20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول