اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان:

عوامل محیطی تاثیر مهمی در کنترل فشار خون دارد/فشار خون باید جدی گرفته شود

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به عوامل تاثیر گذار محیطی بر فشار خون گفت: تغذیه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر سلامت از جمله فشار خون محسوب می‌شود.

عوامل محیطی تاثیر مهمی در کنترل فشار خون دارد/فشار خون باید جدی گرفته شود

محمدرضا صائینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به شعار انتخاب شده برای هفته سلامت اظهار داشت: فشار خون به دلیل تاثیر مستقیم آن بر سلامت اعضای بدن بسیار مهم است.

وی بر لزوم جدی گرفته شدن فشار خون در زندگی تاکید کرد و افزود: فشار خون بدن اگر بالا باشد خطرناک است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان زنجان با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر فشار خون تصریح کرد: تغذیه به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر گذار بر سلامت از جمله فشار خون محسوب می‌شود.

وی نمک را با عنوان سدیم یکی از مواد غذایی تاثیر گذار بر افراد مستعد بیماری فشار خون دانست و اضافه کرد:‌ چربی و کمبود کلسیم از دیگر موارد تاثیر گذار در پر فشاری خون افراد است.

صائینی استفاده پنج واحد میوه در طی روز را از دیگر عوامل تاثیر گذار بر کنترل فشار خون اعلام و ادامه داد: ‌افراد مبتلا به فشار خون باید مراقب میزان مصرف نمک باشند.

وی میزان مصرف نمک در میان افراد مبتلا به پر فشاری خون را 3 گرم در روز عنوان و اضافه کرد: میزان مصرف سدیم برای افراد عادی 4.5 تا پنج گرم در روز است.

انتهای پیام/73004/خ20

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول