اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کاشان:

موفقیت در «آلماتی 2» یکی از مصادیق حماسه سیاسی بود

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان از موفقیت جمهوری اسلامی در مذاکرات آلماتی 2 به عنوان نخستین حماسه سیاسی ملت ایران در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یاد کرد.

موفقیت در «آلماتی 2» یکی از مصادیق حماسه سیاسی بود

محمد رضوان‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان، مذاکرات ایران در آلماتی 2 را یکی از مصادیق بارز حماسه سیاسی در ابتدای سال جاری نام برد و اظهار داشت: هیئت مذاکره کننده ایران در مقابل 6 کشور به اصطلاح قدرتمند دنیا، تنها ایستاد و برای نخستین بار توانست ادبیات جبهه مقابل را تغییر دهد.

وی، واژه حماسه را مترادف با روحیه جهادی و فرهنگ مجاهدت ذکر و خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی واژه حماسه به معنای استقامت و ایستادگی عزت‌مندانه مقابل دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار ویژه کاشان، عاشورا را به عنوان حماسه منحصر به فرد تاریخ اسلام در صدر اسلام قلمداد و عنوان کرد: حماسه‌آفرینی عاشورا در اسلام به گونه‌ای است که رهبر فقید هند، ماهاتما گاندی اذعان می‌کند از این حماسه الگوبرداری کرده و در مسیر مبارزاتی خود از آن درس گرفته است.

رضوان‌نژاد همچنین از هشت سال دفاع مقدس و راهپیمایی بزرگ 9 دی سال 88، به عنوان دو حماسه بزرگ ملت نام برد و گفت: مردم ایران اسلامی در این دو حماسه، با حماسه‌آفرینی خود، توطئه دشمن را شناسایی و آن را شکست دادند.

وی در ادامه، برگزاری دو انتخابات مهم و بزرگ یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را اوج حماسه سیاسی در سال جاری عنوان و ورود به این عرصه را نیازمند روحیه جهادی قلمداد کرد.

رضوان‌نژاد تصریح کرد: مسئولان و مردم، بخش‌های دولتی و خصوصی در مقابل تهاجم و تحریم‌های اقتصادی دشمن باید حماسه‌آفرینی کنند تا شعار سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی تحقق یابد.

وی، تبعیت از ولایت فقیه، شناخت به روز منویات مقام معظم رهبری و شناسایی به هنگام دشمن را در خلق حماسه سیاسی جمهوری اسلامی و صحنه‌های بین‌المللی و خارجی مهم و مؤثر ارزیابی کرد.

رضوان‌نژاد تأکید کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری در مشهد مقدس، کلیدواژه‌هایی بودند که مانیفیست و مهندسی سال جاری را برای مردم و مسئولان تبیین کردند. 

وی در ادامه توجه مقام معظم رهبری به تبیین مباحث اقتصادی در سال‌های اخیر را یادآور و متذکر شد: برای تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی باید با روحیه جهادی و مجاهدت وارد صحنه شد و حماسه‌سازی کرد و برای تحقق شعار سال جاری تا حد توان کوشید.

انتهای پیام/2406/ط20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول