اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جعفر قادری در گفت‌وگو با فارس:

هیچ تضمینی شفاف‌تر از فتوای رهبری نیست / نباید به آلماتی 2 زیاد خوش‌بین بود

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه همه اذعان دارند که توان هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است چرا که هیچ تضمین و شفافیتی بالاتر از فتوای مقام معظم رهبری نیست گفت: نباید به آلماتی 2 زیاد خوش‌بین بود.

هیچ تضمینی شفاف‌تر از فتوای رهبری نیست / نباید به آلماتی 2 زیاد خوش‌بین بود

جعفر قادری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: بعید می‌دانم که آمریکا اجازه دهد توافقی در دور دوم مذاکرات آلماتی صورت گیرد و فضای آن به سمت تفاهم و همکاری پیش برود.

وی افزود: آمریکا می‌خواهد ایران را پای میز مذاکره بنشاند و در کشورهای جهان سوم این‌گونه وانمود کند که کشورمان از آرمان‌ها و اعتقادات خود دست برداشته است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  دلیلی برای عدم توافق در مذاکرات وجود ندارد اما به دلیل اینکه منافع آمریکا در این است که با عبارت‌های موهوم و متهم کردن جمهوری اسلامی ایران اجازه ندهد که فضای تفاهم و همکاری بر مذاکرات حاکم شود، نمی‌توان چندان به نتیجه آن خوشبین بود.

وی اضافه کرد: یک عامل موفقیت‌های ایران در منطقه به دلیل وجهه و اعتباری است که بین کشورهای مسلمان و جهان سوم دارد که نتیجه اصرار و پافشاری بر اصول است و به هیچ قیمت نیز نباید بر این اصول خدشه‌ای وارد شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: اکنون همگی به نوعی اذعان دارند که توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران اهداف صلح‌آمیزی دارد چرا که هیچ تضمین و شفافیتی بالاتر از فتوای مقام معظم رهبری نیست که دنیا را مطمئن می‌کند انرژی هسته‌ای در راستای اهداف صلح‌آمیز استفاده می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شیراز بیان کرد: بهانه‌ای برای عدم توافق در مذاکرات ایران و 1+5 وجود ندارد و اگر شیطنتی در کار نباشد و آمریکا اعمال نفوذ نکند زمینه برای انجام توافق فراهم است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه ابراز داشت: این توان و ظرفیتی که در کشور ایجاد شده با تهدید، فشار، ارعاب و بمب‌باران و ... زایل نمی‌شود.

قادری تصریح کرد: انرژی هسته‌ای به یک دانش بومی تبدیل شده و ایران در حوزه‌های مختلف از آن بهره می‌برد.

به گفته وی، انرژی هسته‌ای برای آمریکا بهانه است و اگر زمینه برای سوء‌استفاده از آن فراهم نشود حوزه دیگری را پیش می‌کشد.

مذاکره واقعی در شرایط  افزایش قدرت اقتصادی ایران میسر است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت‌و‌گو به خبرنگار فارس گفت: باید با قدرت در مذاکرات حضور پیدا کنیم اما در عین حال نباید بیش از حد به آن دل ببندیم چرا که ما زمانی می‌توانیم از نشست‌های این چنین نتیجه بگیریم که بحث‌های اقتصادی را در کشور با جدیت و قدرت ادامه دهیم، متکی به توانمندی خود باشیم و کشورهای دیگر امیدی به امتیاز دادن ما نداشته باشند.

قادری افزود: ظرفیت و قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی باید به جایی برسد که تمام کشورها مقهور قدرت ایران شوند و به خود اجازه ندهند با بهانه‌تراشی‌های بی‌مورد و بی‌دلیل در ادامه حرکت ما مانع ایجاد کنند.

توقف غنی‌سازی غیرقابل مذاکره اما درصد قابل بحث است

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی این دور مذاکرات کمی به سمت عقلانی‌تر شدن رفته است اما اعضای 1+5 باید توجه کنند که ایران سوخت 20 درصد را نیاز دارد و به هیچ وجه غنی‌سازی متوقف نمی‌شود اما درصدها قابل مذاکره است مشروط به اینکه به اندازه نیاز خود تولید کنیم و مقادیری به صورت جایگزین در اختیار ایران قرار گیرد.

قادری تصریح کرد: توقف کل فعالیت‌های غنی‌سازی اگر در هر بسته‌ای ذکر شود به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

انتهای پیام/ 2448/ج40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول