اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس مطرح کرد

سایه سنگین سیاسی‌کاری بر فضای مذاکرات آلماتی

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس با اشاره به نشست 1+5 و هیئت جمهوری اسلامی گفت: سیاسی‌کاری بر فضای مذاکرات سایه گسترانده است.

سایه سنگین سیاسی‌کاری بر فضای مذاکرات آلماتی

حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج در ارتباط با نشست هیئت عالی جمهوری اسلامی وگروه 1+5 که در آلماتی پایتخت قزاقستان در جریان است، اظهار کرد: متأسفانه یکی از نکاتی که موجب شده مذاکرات ما با این گروه طولانی شود؛ به دلیل آن است که هیئت نمایندگی کشورهای یاد شده از خود هیچ‌گونه اختیاری به عنوان کارشناس ندارند.

وی ادامه داد: همین نداشتن اختیار موجب شده که نتوانند در مقابل هیئت ایرانی یک راه‌حل مهم و کارساز پیشنهاد دهند که این خود نوعی مذاکره غیرمستقیم است.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آنها گفته‌اند که تا قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، نباید انتظار یک راه‌حل را در چارچوب مذاکرات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: همین امر نشان می‌دهد که آن‌ها به موضوع هسته‌ای ایران تنها با عینک سیاسی و آن‌ هم از نوع منفعت‌طلبانه و یک طرفه می‌نگرند.

بزرگواری، پرونده هسته‌ای ایران را سیاسی‌کاری بزرگ غرب و آمریکا در روزگار کنونی دانست و تصریح کرد: همین نشانه‌ها و علائم است که رهبری انقلاب از آن اظهار غیرخوشبینی می‌کنند و ملت ایران امروز نسبت به این موضوع کاملاً آگاه است.

وی با بیان اینکه آنها به دنبال منافع خود هستند و اکنون انرژی هسته‌ای را واسطه فشار و چانه‌زنی برای کوتاه آمدن ایران از حقوق خود در همه زمینه‌ها و خروج از محور مقاومت قرار داده‌اند، عنوان کرد: باید در مقابل این دروغ و فریب بزرگ به دنیا با دیپلماسی قوی خود اعلام کنیم که حقیقت آن چیزی نیست که اکنون صهیونیست‌ها و مستکبران به دنبال آن هستند.

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی، اروپایی‌ها و غربی‌ها را دنباله‌رو و پیرو چشم و گوش بسته صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها دانست و بیان داشت: باید سیاستی را در پیش بگیریم که مقام معظم رهبری در چندین سال اخیر به خصوص در نوروز امسال تبیین فرمودند.

بزرگواری با ابراز ناخوشبینی از مذاکرات گروه 1+5 با هیئت مذاکره‌کننده کشورمان به دلیل سایه سنگین سیاسی‌کاری بر آن گفت: آمریکایی‌ها و غربی‌ها با سرنوشت جهان بازی می‌کنند و کار را به جایی رسانده‌اند که در شبه جزیره کره آژیر جنگ هسته‌ای به صدا درآمده و اکنون همه دنیا در خطری بزرگ قرار گرفته که مسبب آن مستکبران منفعت‌طلب هستند.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول