اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار همدان:

ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: با توجه به اینکه نیاز نسل‌ آینده کشور به فناوری هسته‌ای بسیار زیاد است ما به هر قیمتی از این دانش دفاع می‌کنیم و هرگز زیر بار فشار زورگویان نمی‌رویم.

ذره‌ای از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم

علیرضا قاسمی‌فرزاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه فناوری هسته‌ای حاصل تلاش دانشمندان جوان کشور است، اظهار داشت: ایران توانسته با زحمات شبانه‌روزی به دانش هسته‌ای دست یابد. 

وی ادامه داد: دانش هسته‌ای در دنیا به صورت انحصاری در اختیار چند قدرت بزرگ بود و آنها برای اینکه این فناوری را برای همیشه در اختیار خود داشته باشند هیچ‌گاه حاضر به انتقال اطلاعات و فرمول‌های این صنعت پیشرفته به دیگر کشورها نبودند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان تصریح کرد: دانشمندان جوان ایران که تربیت شده نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند با تلاش شبانه‌روزی توانستند به دانش عظیم هسته‌ای دست یابند و به همین خاطر مورد بغض و کینه دشمنان کشور و از همه مهمتر رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنان پیشرفت‌های دانشمندان جوان ما را نتوانستند تحمل کنند افزود: دشمنان نظام اسلامی چند تن از دانشمندان جوان هسته‌ای را به شهادت رساندند و شهدای هسته‌ای برای اعتلای دانش هسته‌ای کشور خون پاک خود را فدا کردند.

قاسمی‌فرزاد اضافه کرد: نام شهدای هسته‌ای در کنار دیگر شهدای ما در تاریخ ثبت شد و استان همدان مفتخر است که یکی از شهدای هسته‌ای به نام شهید مصطفی احمدی روشن از پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است.

وی با اشاره به اینکه فناوری هسته‌ای، حق مسلم ماست یادآور شد: مسئولان و همه مردم کشور با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص حفظ دانش هسته‌ای از این حق خود هیچ وقت نمی‌گذرند.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز نسل‌ آینده کشور به فناوری هسته‌ای بسیار زیاد است ما به هر قیمتی از این دانش دفاع می‌کنیم و هرگز زیر بار فشار زورگویان نمی‌رویم.

وی خاطرنشان کرد: مردم ما راه را خوب شناختند و با هدایت‌گری مقام معظم رهبری بسترهای لازم برای رشد و پیشرفت و تکمیل دانش هسته‌ای فراهم شد.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه دانش هسته‌ای در بخش‌های مختلف زندگی کاربرد دارد، ابراز داشت: این فناوری در بحث پزشکی و درمان بیماری‌های صعب‌العلاج، تولیدات کشاورزی و سوخت سالم جایگزین سوخت‌های فسیلی است.

وی افزود: سوخت‌های فسیلی حداکثر تا صد سال دیگر وجود دارد و سوخت هسته‌ای به عنوان یک سوخت لایزال می‌تواند تأمین و تضمین‌کننده انرژی کشور شود.

انتهای پیام/89019/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول