اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

آلماتی آزمونی بزرگ برای صداقت غرب است / 1+5 اعتمادسازی کند

امام جمعه قم با اشاره به دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 گفت: این یک آزمون بزرگ برای نشان دادن صداقت از سوی دنیای غرب به ملت ایران است.

آلماتی آزمونی بزرگ برای صداقت غرب است / 1+5 اعتمادسازی کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری امروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: نوروز امسال با ایام فاطمیه شروع شده و پایان سال هم با نام و یاد حضرت زهرا(س) همراه خواهد بود به همین دلیل باید الگوهای فاطمی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

وی افزود: فاطمه زهرا(س) الگوی راست‌گویی، تقوا، عبادت و انتخاب صحیح همسر هستند و شیعیان باید با تاسی به ایشان زندگی خود را بر اساس آموزه‌های دینی بنا نهند؛ دختران و پسران و نیز والدین آنها هم که امروز بهانه‌گیری‌های زیادی برای ازدواج می‌کنند باید شیوه ازدواج آن حضرت با حضرت علی(ع) را ملاک قرار دهند زیرا بالا رفتن سن ازدواج در کشور از جمله مشکلات اساسی به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) حتی در آخرین لحظات زندگی خود هم به فکر دیگران بودند گفت: ایشان در آن لحظات خداوند را به حق برگزیدگان و رسولان و گریه فرزندان خویش قسم دادند که شیعیان گناهکار را ببخشد و این دعا شامل حال شیعیان امروز هم می‌شود.

وی در خطبه دوم 18 فروردین، روز سلامت و بهداشت جهانی را مورد توجه قرار داد و افزود: دین اسلام سفارشات فراوانی در خصوص رعایت مسائل بهداشتی دارد؛ دنیای متمدن امروز در حالی که تاکید فراوانی نسبت به این مسئله داشته و سمینارهای فراوانی را در این زمینه برگزار می‌کند اما به دلیل رعایت نکردن یک سری موارد اخلاقی بیماری‌های لاعلاجی در غرب رواج یافته اما اسلام بهداشت اخلاقی و جسمانی را همراه با یکدیگر مورد توجه قرار می‌دهد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه 19 فروردین ماه سالروز شهادت شهید محمدباقر صدر و خواهرش بنت الهدی صدر به دست رژیم صدام است عنوان داشت: این دو در راه دین و زنده نگاه داشتن اسلام به شهادت رسیدند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به 20 فروردین ماه سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا بیان داشت: به تعبیر امام راحل قطع رابطه با ایران از سوی آمریکا تنها خدمتی بود که ایالات متحده به مستضعفان کرده است.

وی ادامه داد: ملت رشید ایران به برکت حضور همیشگی در صحنه و رهبری‌های امام و آیت‌الله خامنه‌ای در صحنه مبارزه با امپریالیسم می‌درخشد و دیگر ملت‌ها به اراده و استقلال جمهوری اسلامی غبطه می‌خورند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به دور دوم مذاکرات ایران و گروه 1+5 ابراز کرد: این یک آزمون بزرگ برای نشان دادن صداقت از سوی دنیای غرب به ملت ایران است؛ آنها همواره اذعان می‌کنند که ایران باید اعتمادسازی کند اما ما با صراحت اعلام می‌کنیم که امروز شما باید اعتمادسازی و شفاف‌سازی کنید.

خطیب جمعه قم با تاکید بر جدی گرفتن توصیه‌های رهبر انقلاب در روزهای نخست سال جاری از سوی کشورهای غربی بیان داشت: دنیا باید حقوق مردم ایران را به رسمیت بشناسد و بداند که ملت ایران یک قدم هم از حقوق اصلی خود عقب‌نشینی نمی‌کند.

وی گفت: رهبر انقلاب بیان فرمودند که اگر از هر فرد ایرانی بپرسید دشمن شما کیست آمریکا را نشان می‌دهد و این امر گویای این حقیقت است که تا غرب دست از دشمنی بر ندارد این شعار همچنان اصلی‌ترین شعار ملت ایران خواهد بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به پایان تعطیلات نوروز بیان داشت: لازم است ملت ایران کار و همت خود را مجدداً آغاز کنند زیرا مطالبات رهبری در نام‌گذاری سال جاری به نام حماسه سیاسی و اقتصادی تکلیف سنگینی را بر دوش مردم می‌گذارد؛ ملت ایران باید آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کنند و تمام افرادی هم که نسبت به انقلاب و اصل نظام اعتقاد دارند می‌توانند در صحنه حاضر باشند و در عین حال التزام به قانون را جدی بگیرند.

وی تاکید کرد: کاندیداها نباید شعارهای بدون پشتوانه بدهند و امیدواری بیهوده ایجاد کنند زیرا رئیس جمهور دارای اختیارات فراوانی است اما نباید در این میان شعارهای نابجا بدهد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: چنانچه نامزدی بخواهد دیگر کاندیداها را تخریب کند بداند که این کار او از دید ملت ایران اقدامی کاملا ضدارزشی محسوب می‌شود.

وی اعتقاد به اسلام و ولایت را معیار اصلی مردم ایران در انتخاب رئیس جمهور دانست و ابراز کرد: کسانی که معتقد به خدمت به مردم بوده و ملت را ولی نعمت خود بدانند محبوب هستند؛ بحران‌آفرینی از نظر مردم ایران محکوم است و کوچک‌ترین حرکت در این زمینه از سوی مردم تحمل نخواهد شد.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه حماسه اقتصادی با تکیه بر اقتصاد مردمی حاصل می‌شود گفت: رهبر انقلاب فرمودند باید از تکیه به اقتصاد نفتی پرهیز کرده و تولید فرآورده‌های نفتی و فروش آن را در اولویت قرار دهیم تا تحریم‌ها تأثیری بر کشور نداشته باشند و مسئولان و مدیران کشور نیز باید همین سیاست را دنبال کنند.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول