اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

وحدت شیعه و سنی در کردستان اثرگذاری جهانی دارد/ سازماندهی 6 هزار روحانی و طلاب

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان از وحدت به عنوان برنده‌ترین سلاح مسلمانان در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام نام برد و گفت: وحدت اهل سنت و تشیع در کردستان اثرگذاری جهانی دارد.

وحدت شیعه و سنی در کردستان اثرگذاری جهانی دارد/ سازماندهی 6 هزار روحانی و طلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی جمعه‌شب در نشست طلاب و روحانیون استان کردستان که با حضور حجت‌الاسلام قرائتی در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت انجام کارهای فرهنگی به ویژه در حوزه دینی با توجه به فرهنگی بودن مردم در استان کردستان کاملا مهیا است.

وی بر تلاش مسلمانان به وحدت، همگرایی و عدالت‌جویی تاکید کرد و گفت: این همگرایی در کشور و به ویژه مابین اهل تشیع و تسنن در استانهایی همچون کردستان که همواره مورد توجه دشمنان است باید بیشتر از گذشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: وحدت سنی و شیعه در این استان سابقه‌ای طولانی دارد و سال‌های زیادی است که برادارن اهل سنت و تشیع در این استان در کنار هم بدون کوچکترین مشکلی زندگی می‌کنند.

وی مسلمان و ایرانی بودن قوم کرد در ایران اسلامی را دو ویژگی‌های بارز این قوم دانست و گفت: عشق و ارادت قلبی مردم کردستان به اهل بیت کاملا مشهود و قابل لمس است.

به گفته وی، وجود امامزادگانی همچون پیرعمر و هاجر خاتون در این استان نشان از عشق و ارادت قلبی مردم متدین و فرهنگی کردستان به اهل بیت‌(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ولایت‌مداری و عرق ملی مردم کردستان را از دیگر ویژگی‌های قوم کرد در این منطقه عنوان کرد و افزود: نگاه رهبران انقلاب به مردم کردستان همواره نگاهی مهربان بوده تا جایکه بر خدمت بیش از پیش مسئولین به مردم این منطقه همواره از سوی امام راحل و مقام معظم رهبری تاکید شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان کردستان اقدامات بسیار خوبی در راستای تحکیم وحدت در این منطقه صورت گرفته است، افزود: رهنمودهای رهبری در سنندج را باید منشور اصلی وحدت در کشور دانست.

وی به تلاش‌های گسترده دشمنان برای ایجاد فاصله بین مردم کردستان و نظام اسلامی ایران اشاره کرد و گفت:‌ حضور همیشه در عرصه مردم کردستان با وجود توطئه‌های شبانه روزی دشمنان از ابتدای انقلاب تا به امروز نشان از عمق ولایت‌مداری مردم شهید پرور این خطه از مرز و بوم ایران اسلامی است. 

سازماندهی 6 هزار روحانی و طلاب

به گفته وی، اشتغال به تحصیل بیش از 70 هزار دانشجوی سنی و شیعه در دانشگاه‌های استان، وجود 2 هزار مسجد و 6 هزار روحانی و ماموستا که 3 هزار آنها علمای خود استان هستند  ظرفیت‌های ارزشمندی برای تبلیغ دین و تقویت و توسعه وحدت در این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقا سطح دینی و همچنین افزایش کمی و کیفی تعداد طلاب و علمای اهل سنت و تشیع در این استان اشاره کرد و افزود: توسعه و ارتقا سطح مدارس علوم دینی در شهرستان‌های مختلف استان، راه اندازی مدرسه سفیران ویژه برادران و خواهران در سنندج، توسعه حوزه‌های رسمی ویژه طلاب و روحانیون اهل سنت و بکارگیری تعداد از روحانیون در بخش‌های مختلف از جمله اقدامات انجام شده در راستای تقویت فرهنگ دینی در استان بوده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان با تأکید بر اینکه ظرفیت و امکانات لازم برای انجام کارهای اثرگذار در حوزه فرهنگ دینی در استان کاملا مهیا است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به مهیا بودن بسترها در راستای انجام کارهای اثرگذار در حوزه تبلیغات دین گام‌های ارزشمندی برداشته شود.

انتهای پیام/79002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول