اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فعالیت‌های سیاسی فرهنگی تبیان:

شیعه و سنی برای پیشرفت ‌افغانستان تلاش کنند‌/وحدت ‌رمز پیروزی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فعالیت های سیاسی فرهنگی تبیان گفت: وحدت در بین آحاد مردم افغانستان سبب پیروزی می‌شود.

شیعه و سنی برای پیشرفت ‌افغانستان تلاش کنند‌/وحدت ‌رمز پیروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدعیسی حسینی مزاری ‌در همایش " در امتداد خط سرخ شهادت" که به مناسبت سی و چهارمین سالروز قیام 24 حوت/ اسفند مردم هرات و تجلیل از 24 هزار شهید در مسجد جامع رضوی در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: قیام 24 حوت مردم هرات بر علیه کفر و بی‌دینی صورت گرفت و زمینه‌ساز جهاد در افغانستان است.

وی افزود: این قیام منجر به پایان عمر کمونیزم جهانی بود زیرا مردم مسلمان افغانستان انسان‌هایی انقلابی و استکبارستیز هستند.

مزاری ادامه داد: افغانستان به عنوان نخستین کشور از بیانات، مبارزات و افکار امام خمینی (ره) همچنین از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تاثیر پذیرفت‌.

رئیس مرکز فعالیت های سیاسی فرهنگی تبیان خاطرنشان کرد: نخستین حرکت‌های انقلابی مردم افغانستان علیه دست نشاندگان استکبار در منطقه دره سوف در شمال افغانستان بوسیله مجاهدان صورت گرفت.

وی یادآور شد: روز سوم حوت سال 1357 مردم شهر کابل به صورت سراسری ‌علیه ظلم واستبداد رژیم کمونیست قیام کردند و صدها نفر شهید شدند.

مزاری تصریح کرد: 24 حوت سال 57 بزرگترین و کوبنده‌ترین قیام در برابر رژیم کمونیستی در شهر هرات اتفاق افتاد و طبق آمار ارائه شده از منابع هرات و شاهدان عینی در این قیام بیش از 25 هزار نفر به شهادت رسیدند.

رئیس مرکز فعالیت های سیاسی فرهنگی تبیان تاکید کرد: اولین کشور و مردمی که در دنیا به‌دنبال حرکت‌های انقلابی امام خمینی (ره) قیام کردند مردم افغانستان  هستند و ثابت کردند که پیروان واقعی معمار انقلاب اسلامی ایران هستند. افغا‌ن‌ها اگر چه ایرانی نیستند اما پیام فرزند رسول خدا(ص) را به خوبی درک کردند و قیام جانانه خود را در استان‌های افغانستان به پیروی از امام خمینی آغاز کردند.

وی ادامه داد: نتیجه مبارزات مردم افغانستان سبب شد که کمونیزم جهانی این ابرقدرت شرق شکست بخورد و به موزه تاریخ بپیوندد.

مزاری عنوان کرد: شهدای افغانستان وضعیتی که امروز در کشور حاکم  است را نمی‌خواستند بلکه آنان وحدت بین آحاد ملت افغانستان را می‌خواستند و در نهایت آنان خواهان تاسیس حکومت اسلامی بودند.

رئیس مرکز فعالیت‌های سیاسی فرهنگی تبیان اظهار کرد: شهدا هیچ‌گاه نمی‌خواستند از زیر پرچم کمونیزم رها و زیر پرچم سرمایه‌داری قرار گیرند آنان نمی‌خواستند از اشغال شوروی رهایی یابند و به اشغال ابر قدرت مستکبری دیگر گرفتار شوند.

وی بیان کرد: امروز وضعیت بسیار ناگواری در کشور حاکم است اختلافاتی که در بین مردم افغانستان وجود دارد بسیار خطرناک و یک سم مهلک بشمار می‌رود بنابراین باید فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز در جامعه فراهم شود.

مزاری گفت: در افغانستان گروه‌های سیاسی مختلف با رقابت‌های بسیار خطرناک به ترور شخصیت‌های مهم و برجسته این کشور می‌پردازند به باور من بهترین شخصیت‌های افغان تاکنون به همین صورت از بین رفته‌اند.

رئیس مرکز فعالیت‌های سیاسی فرهنگی تبیان اظهار کرد: برای ایجاد وحدت در کشور باید مسابقات منفی را تبدیل به رقابت‌های مثبت نماییم باید سعی شود تا گروه‌های  رقیب یکدیگر را تخریب نکنند و شیعه و سنی برای پیشرفت جمهوری اسلامی افغانستان تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه شهدای افغانستان شهدای ملی نیستند، خاطرنشان کرد: اگر شهدای افغانستان ملی بودند از سوی عده‌ای خاص برای آنان تجلیل گرفته نمی‌شد این در حالی است که برای شهدای ملی باید سراسر افغانستان به تجلیل این شخصیت‌ها بپردازند.

انتهای پیام/‌70025/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول