اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

60 درصد سکته‌های مغزی و قلبی ناشی از فشار خون بالا است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه 60 درصد سکته‌های مغزی و قلبی ناشی از فشار خون است، گفت: امسال هفته سلامت با شعار «فشارخون را جدی بگیرید» آغاز شده که باید با برنامه‌ریزی صحیح این شعار را اجرایی کنیم.

60 درصد سکته‌های مغزی و قلبی ناشی از فشار خون بالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، کمال حیدری ظهر امروز در جمع دانش آموزان دبستان ایمان به مناسبت نواختن زنگ هفته سلامت در این مدرسه اظهار کرد: در بررسی‌های به عمل آمده بر روی سکته‌های قلبی مشخص شده که فشارخون در درجه اول و بیماری‌های کلیوی دومین دلیل بروز این دسته از بیماری‌ها است.

وی با اشاره به اینکه  بالای 60 درصد دلیل سکته قلبی و مغزی به فشارخون برمی‌‌گردد، ادامه داد: تنها فشارخون 16 درصد از افراد مبتلا  کنترل شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان از شناسایی نزدیک به 200 هزار نفر از جوانان بالای 30 سال مبتلا به فشارخون در استان اصفهان در قالب طرح سه ساله غربالگری خبر داد و افزود: با اجرایی شدن این طرح مشخص شد که بالای 28 درصد افراد مبتلا به فشارخون از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

وی از تدوین و واگذاری نقشه جامع سلامت جوانان و نوجوانان کشور به اصفهان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش جوانان و نوجوانان در مسیر توسعه کشور و حفظ سلامت و امنیت آنها، این نقشه جامع توسط دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط در استان در حال تدوین است.

وی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت کشور باید بر روی جوانان و نوجوانان باید سرمایه گذاری کنیم، اضافه کرد: با توجه به اینکه جامعه ایران به سمت مسن شدن پیش می‌رود اگر از هم اکنون به فکر تأمین سلامت نوجوانان و جوانان نباشیم در آینده دچار بحران می‌شویم.

حیدری، مدارس را یکی از مهم‌ترین عوامل ترویج سلامت در جامعه دانست و افزود: بسیاری از پیام‌های سلامت و بهداشت از مدارس به خانه‌ها انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به برنامه «مدرسه، مروج سلامت» تاکید کرد: لازم است که این برنامه را بهتر و به دور از شعارزدگی اجرا کنیم.

حیدری گفت: صرف اینکه به مدرسه‌ای، ستاره سلامت تعلق بگیرد کافی نیست بلکه باید در قبال

آن تعرفه و پشتوانه‌ای تعیین شود تا استمرار داشته باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه فشار خون بالا دشمن خاموش است، گفت: در جهان حدود 30 درصد و در ایران حدود 20 تا 25 درصد از افراد بالای 20 سال مبتلا به این بیماری هستند.

انتهای پیام/63006/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول