اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم مطرح کرد

تاثیر میوه و سبزیجات تازه در کاهش فشار خون

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم با اشاره به لزوم اندازه‌گیری فشار خون از سن 30 سالگی به بعد به شکل دوره‌ای گفت: افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه به دلیل دارا بودن پتاسیم و فیبر می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

تاثیر میوه و سبزیجات تازه در کاهش فشار خون

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم حسین خاکباز در همایش سلامت در جمع دانش‌آموزان هنرستان دخترانه خیام سمیرم با تاکید بر اهمیت توجه به کنترل بیماری فشار خون و عوارض ناشی از آن اظهار کرد: شیوه زندگی و استفاده از برنامه غذایی صحیح نقش مهمی در پیشگیری و کنترل فشار خون دارد.

وی نام‌گذاری شعار هفته سلامت امسال را با موضوع فشار خون را نشان دهنده اهمیت توجه به این موضوع دانست و تصریح کرد: با توجه به اهمیت کنترل فشار خون، نیاز است افراد جامعه از سن 30 سالگی به صورت دوره‌ای فشار خون خود را اندازه‌ گرفته و کنترل کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سمیرم سن، اضافه وزن، کم تحرکی، سیگار، استرس، سابقه خانوادگی و مصرف الکل را از جمله عوامل ایجاد کننده فشار خون بالا دانست و افزود: کاهش وزن نه تنها یکی از موثرترین درمان‌های غیر دارویی برای مبتلایان به فشار خون است بلکه اثر دارودرمانی را در کاهش فشار خون تشدید می‌کند.

خاکباز با تاکید بر کاهش مصرف نمک تصریح کرد: افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه به دلیل دارا بودن پتاسیم و فیبر می‌تواند باعث کاهش فشار خون شود.

محمد علی آقایی معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش سمیرم نیز با تاکید بر اهمیت سلامتی افراد گفت: برای داشتن جامعه‌ای سالم و به دور از هرگونه بیماری باید همه افراد به سلامتی خود اهمیت دهند و سلامت جسم زمینه ساز اندیشه‌های نو و سالم می‌شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت کنترل فشار خون، نیاز است افراد جامعه از سن 30 سالگی به صورت دوره‌ای فشار خون خود را اندازه‌ گرفته و کنترل کنند

به گزارش فارس برنامه‌های هفته سلامت امسال با شعار «فشار خون را جدی بگیرید» از 18 تا 24 فروردین ماه در شهرستان سمیرم هم‌زمان با سطح کشور برگزار می‌شود که برگزاری همایش روز جهانی بهداشت و تجلیل از فعالان عرصه سلامت، برپایی ایستگاه سلامت در میدان شهدا، اجرای طرح عیادت از بیماران بیمارستان سیدالشهدای سمیرم و جشنواره غذای سالم، برپائی همایش پیاده روی بخشی از برنامه‌های هفته سلامت در این شهرستان است.

انتهای پیام/2301/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول