اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

30 درصد جامعه مبتلا به «فشار خون» هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان؛ فشار خون را آسیب مهم جامعه خواند و گفت: 30 درصد از افراد جامعه مبتلا به «فشار خون» هستند و هر چه سن افزایش یابد جامعه به آن مبتلا می‎شود.

30 درصد جامعه مبتلا به «فشار خون» هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، تقی ریاحی ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: نخستین قدم برای درمان «فشار خون»،‌تغییر سبک زندگی، تغذیه غذایی مناسب و ورزش است.

وی با بیان اینکه در نظام سلامت باید غربالگری انجام گیرد، تصریح کرد: اگر «فشار خون» که به عنوان بیماری خاموش از آن یاد می‎شود را کنترل و اندازه‎گیری نکنیم نمی‎توان آن را شناخت.

سبک تغذیه غربی زاینده بیماری‎هاست/ تغذیه مدیترانه‎ای بهترین نوع رژیم غذایی

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تاکید بر اینکه سبک جدید تغذیه‎ای که از غرب الگوگیری می‎شود زاینده بیماری‎هاست، متذکر شد: دنیا به تغذیه مدیترانه‎ای سوق پیدا کرده همان غذاهایی که نسل قبلی از آن استفاده می‎کردند بهترین نوع رژیم غذایی است.

ریاحی با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد زنان میان‎سال اضافه وزن دارند، خاطرنشان کرد: امیدواریم در سیاست‎های کلان نظام آموزش و پرورش بر روی مسئله تحرک و ورزش کردن وقت بیشتری لحاظ شود چه بسا اگر روی تحرک وقت بیشتری گذاشته شود ضرر نخواهیم کرد.

این مسئول اضافه کرد: «فشار خون»، دیابت، کم‎تحرکی و چاقی، کشورهای پیشرفته را تهدید می‎کرد در اواخر قرن قبلی بیماری‎های قلبی و عروقی علت اصلی مرگ و میر در این کشورها بود و کشور ما 30 تا 40 سال از آنها عقب است و تغذیه نامناسب سبب شده تا این آسیب اکنون گریبانگیر کشور ما شود.

کشورهای پیشرفته نمودار صعودی بیماری‎های قلبی را به سطح پایداری رسانند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان اذعان داشت: کشورهای پیشرفته توانسته‎اند نمودار صعودی بیماری‎های قلبی و عروقی را به سطح پایداری برسانند و در این راستا سیر نزولی داشته باشند.

هفتم آوریل به عنوان روز سلامت از سوی سازمان بهداشت جهانی نامگذاری شده و در ایران از 18 تا 24 فروردین، برنامه‎هایی برای بزرگداشت این روز اجرا می‎شود.

انتهای پیام/83001/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول