اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد راهیان نور خراسان‌رضوی خبر داد

افزایش ظرفیت اعزام اردوی راهیان نور خراسان‌رضوی

رئیس ستاد راهیان نور خراسان‌رضوی گفت:بنا داریم با افزایش دو برابری ظرفیت قرارگاه‌های ثامن بتوانیم افراد بیشتری را از خراسان‌رضوی هر سال به اردوی راهیان نور اعزام کنیم.

افزایش ظرفیت اعزام اردوی راهیان نور خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مهدی خویشاوندی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت سال 91 تا پایان تعطیلات نوروزی 60 هزار نفر از خراسان‌رضوی به اردوی راهیان نور  از طریق سپاه امام رضا(ع) اعزام شده‌اند.

رئیس ستاد راهیان نور خراسان‌رضوی با بیان اینکه 70 درصد افرادی که به این اردوها اعزام می‌شوند را قشر جوان تشکیل می‌دهند، افزود: تمام زائران خراسان‌رضوی به مدت سه روز در قرارگاه‌های ثامن مستقر می‌شوند و از مناطق شلمچه، دهلاویه و چزابه و فتح‌المبین دیدار می‌کنند.

خویشاوندی خاطرنشان کرد: از 25 اسفند تا 13 فروردین ماه امسال 20 هزار نفر از خراسان‌رضوی توسط سپاه امام رضا به مناطق جنگی اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: 80 هزار نفر در سال 91-90 از خراسان‌رضوی به اردوی راهیان نور اعزام شدند که در امسال 23 درصد اعزام کاروان‌های راهیان نور نسبت به سال گذشته به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در جنوب کشور کاهش یافت.

خویشاوندی با اشاره به مشکلات سفر راهیان نور با قطار گفت: تهیه بلیت قطار به صورت جمعی مشکل است و افراد به خاطر توقف در قم و زیارت حضرت معصومه(س) و جمکران تمایل دارند تا از طریق اتوبوس سفر کنند و علاوه بر این موارد هزینه رفت و برگشت با قطار برای اشخاص گران تمام می‌شود که تمام این مسائل سبب شده بیشتر سفرهای راهیان نور با اتوبوس انجام شود.

رئیس ستاد راهیان نور خراسان‌رضوی یادآور شد: از مجموع 20 هزار نفر اعزام شده در ایام نوروزی حدود 500 نفر آنها از طریق قطار اعزام شدند؛ البته 16 هزار و 500 دانش‌آموز پسر در سال گذشته نیز از طریق خطوط ریلی به سفر راهیان نور رفتند.

وی با اشاره به برنامه‌های سال 92 اعزام راهیان نور اظهار کرد: بنا داریم ظرفیت قرارگاه‌های ثامن را به دو برابر افزایش دهیم و امیدواریم با درخواست از مسئولان استانی در سفر چند روز آینده به این مکان بتوانیم ظرفیت را از 3 هزار به 6 هزار رسانده و افراد بیشتری را هر سال به اردوی راهیان نور اعزام کنیم.

رئیس ستاد راهیان نور خراسان‌رضوی با بیان اینکه سه نوع راوی در اردوهای راهیان نور حضور دارند، تصریح کرد: عده‌ای از این راویان در حال پذیرش و دریافت مطالب هستند و مبانی دفاع مقدس به آنها آموزش داده می‌شود و برخی نیز از فرماندهان بوده که اطلاعات خوبی دارند و تعداد آنها در خراسان‌رضوی به 800 نفر می‌رسد.

خویشاوندی افزود: همچنین استاد راوی‌هایی نیز در یادمان‌ها حضور پیدا می‌کنند و ارزش‌های دفاع مقدس را به افراد یادآوری می‌کنند.

انتهای پیام/70022/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول