اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر به سرزمین ملائک - 64

رجبی: اطلاع‌رسانی درباره راهیان نور در حقیقت ترویج معروفات است

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی درباره اردوهای راهیان نور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و از مصادیق ترویج و توسعه معروفات است.

رجبی: اطلاع‌رسانی درباره راهیان نور در حقیقت ترویج معروفات است

علیرضا رجبی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان، با بیان اینکه راهیان نور سفری دو بعدی است، اظهار داشت: اگرچه انسان با حضور در کاروان‏های راهیان نور به ظاهر سفری محیطی انجام می‏دهد و از محلی به محلی دیگر نقل مکان می‏کند، اما حقیقت راهیان نور سفری درونی است.

وی افزود: زائر راهیان نور با حضور در مناطق عملیاتی و زیارتگاه‏های دفاع مقدس، ناخودآگاه با شهیدان و ایثارگران همزادپنداری کرده و به سنجش فاصله خود با آن‏ها می‏پردازند.

مسئول ستاد اطلاع‌رسانی راهیان نور استان سمنان با اشاره به اینکه زائران راهیان نور به دلیل حضور در این مناطق شهیدان را دست‏یافتنی خواهند یافت، اضافه کرد: طبیعتا همین مسئله موجب می‏شود که زائران راهیان نور به خصوص قشر جوان و نوجوان، شهیدان را به عنوان الگوی عملی خود انتخاب کنند.

رجبی تصریح کرد: به دلیل کارکردهای متعدد راهیان نور از جمله کارکرد مهم مصون‎سازی نسل جوان انقلاب اسلامی برابر انبوه تهاجم فرهنگی غرب، توجه به اردوهای راهیان نور از سوی دلسوزان انقلاب اسلامی بسیار مورد تأکید است.

وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب اسلامی نیز به کارکرد اثرگذار راهیان نور در خنثی‎سازی توطئه‏های خود و جاذبه‏ی بی‏نظیر فرهنگ شهیدان در نسل جوان ایران اسلامی، واقف هستند و به همین منظور برای خدشه وارد ساختن به این فعالیت ارزشمند ‏تلاش بسیاری می‏کنند.

نا امن جلوه‏ دادن راهیان نور توطئه دشمن است

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: نا امن جلوه‏ دادن راهیان نور و دامن زدن به شایعات، تنزل جایگاه شهیدان و آرمان‏های والای آنان از جمله راهبردهای دشمنان برای کاستن از اثرات راهیان نور است.

وی گفت: استقبال روزافزون مردم و نسل جوان از اردوهای فرهنگی معنوی راهیان نور مؤید ناکام بودن طرح‏های دشمنان و کارکرد اثرگذار این اردوهاست.

رجبی خاطرنشان کرد: برای بهره‏برداری بهتر زائران راهیان نور از این سفر معنوی، کمیته‏های متعددی مسئولیت خدمات‏رسانی به زائران را به عهده دارند و فعالیت‏های پشتیبانی و ترابری، تغذیه، اسکان، فرهنگی و اطلاع‏رسانی از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: طبیعتاً اطلاع‏رسانی حجم وسیع فعالیت‏های راهیان نور و حضور کم‏نظیر مردم و زائران در این اردوها بسیار حائز اهمیت است.

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: به همین منظور در طول سال 91 و عید 92 شاهد حضور دانش‏آموزان دختر و پسر، دانشجویان و کاروان‏های مردمی در مناطق عملیاتی و زیارتگاه‏های دفاع مقدس بودیم و ستاد اطلاع‎رسانی راهیان نور نیز فعالیت خود را به صورت مداوم انجام داد.

کمیته اطلاع‌رسانی راهیان نور مردمی فعالیت خوبی داشت

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان افزود: ستاد اطلاع‏رسانی راهیان نور استان سمنان در طول برگزاری راهیان نور در همه اقشار دانش‏آموزی، دانشجویی و مردمی بیش از 220 خبر، مصاحبه و گفت‏وگو تولید کرده است که این میزان تولید بیش از یک هزار و 500 بار در رسانه‏ها منتشر شده است.

رجبی گفت: کمیته اطلاع‏رسانی راهیان نور استان سمنان در اردوهای راهیان نور دانش‏آموزی، 12 خبرنگار بسیجی را به کارگیری کرد و در اردوهای راهیان نور مردمی نیز با به کارگیری سه خبرنگار تمام وقت و هفت خبرنگار افتخاری، تلاش بسیاری در انعکاس کامل و همه جانبه اردوهای راهیان نور انجام داد.

مسئول اطلاع رسانی راهیان نور استان سمنان ادامه داد: کمیته اطلاع‌رسانی راهیان نور مردمی از 25 اسفند ماه 91 تا یازدهم فروردین ‌ماه سال 92، هم‏زمان با بازگشت آخرین کاروان از مناطق عملیاتی به فعالیت پرداخت.

وی اظهار داشت: خبرنگاران افتخاری بسیج به همراه کاروان‌های اعزامی از شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر، گرمسار، شاهرود، دامغان، آرادان و میامی در دو اردوگاه شهید شاطری در خرمشهر و اردوگاه شهید زین‌الدین در موقعیت شهید شوکت‌پور حضور داشتند.

حضور خبرنگاران افتخاری در مناطق عملیاتی و زیارتگاه‌های دفاع مقدس

معاون سپاه حضرت قائم آل محمد (عج) استان سمنان اظهار داشت: خبرنگاران افتخاری با حضور در مناطق عملیاتی و زیارتگاه‌های دفاع مقدس نسبت به تهیه و انتشار اخبار این رویداد عظیم فرهنگی اقدام کرده و رویدادهای راهیان نور را گزارش می‏کردند.

وی با اشاره به اقدامات کمیته اطلاع‏رسانی در مراحل مختلف اردوی راهیان نور افزود: جلسات متعددی برای هماهنگی‌ هر چه بهتر به لحاظ کمی و کیفی در سپاه استان سمنان برگزار و مقرر شد تا پوشش خبری این رویداد به نحو مطلوبی در فضای مجازی،‌ جراید و صدا و سیما انجام شود.

رجبی با بیان اینکه کلیه اعزام‏های راهیان نور در رسانه‏ها به خصوص صدا و سیما پوشش داده شده است، خاطرنشان کرد: در مدت زمان برپایی اردوهای راهیان نور مردمی بیش از 70 خبر مکتوب، دو گفت‌وگوی تلویزیونی و پنج گزارش خبری رادیویی و تلویزیونی از این رویداد عظیم فرهنگی تهیه شد.

وی تصریح کرد: با پایان اردوهای راهیان نور، کمیته اطلاع‎رسانی راهیان نور استان نیز به کار خود خاتمه داده و با جمع‏بندی اخبار، گزارش‏ها و گفت‏وگوهای انجام شده، اقدام به تولید ویژه‎نامه راهیان نور خواهد کرد.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول