اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی تاکید کرد

گرامیداشت هفته بهداشت در مراکز آموزشی آذربایجان غربی

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: هفته بهداشت با اجرای برنامه‌های متنوع در مدارس آذربایجان غربی گرامی‌داشته شود.

گرامیداشت هفته بهداشت در مراکز آموزشی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پیش از ظهر امروز خلیل نسودی در مراسم گرامیداشت روز جهانی بهداشت که در مدرسه راهنمایی شاهد عفاف ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: از سال 81 تاکنون 18 تا 24 فروردین ماه به عنوان هفته سلامت در کشور با اجرای برنامه‌های مختلف گرامی داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشترین زمان دانش‌آموزان در مدرسه سپری می‌شود، گفت: بیشترین زمینه‌های سلامتی ریشه در مدرسه دارد و آموزش و رعایت نکات بهداشتی در مدارس توسط دانش‌آموزان سلامت آنان را در بزرگ‌سالی تضمین می‌کند.

نسودی با اشاره به تغییر شیوه زندگی در ماشینی شدن آن، تصریح کرد: آموزش و پرورش علاوه بر ایفای نقش  تعلیم و تربیت در مدارس مسئولیت مهم و سنگینی از جمله اصلاح رفتارهای ناسازگار دانش‌آموزان، آموزش مهارت‌های زندگی سالم، تامین بلوغ فکری دانش‌آموزان و تغییر شیوه‌های تغذیه دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: در گذشته تغذیه افراد سالم‌تر و تحرک آن‌ها نیز به مراتب بیشتر بود اما اکنون با تغییر شیوه زندگی افراد جامعه آموزش و پرورش موظف است قدم‌های ویژه‌ای برای سلامت دانش‌آموزان بردارد.

وی به مثلث سلامت اشاره کرد و گفت: بهداشت، تغذیه و فعالیت بدنی سه راس این مثلث هستند و توجه ویژه به آنان در راس امور قرار دارد.

نسودی با اشاره به تعریف بهداشت از دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، خاطرنشان کرد: داشتن آرامش جسمانی، روانی و اجتماعی افراد جامعه در سلامت آن‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: ارتقا سلامت دانش‌آموزان، ایجاد آگاهی‌های بهداشتی، پیشگیری از بیماری‌ها، تشخیص زودرس بیماری‌ها و تدارک محیط زیست سالم از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای برنامه‌های بهداشتی مدارس است.

انتهای پیام/61010/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول