اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار چرام:

توجه به مقوله سلامت و بهداشت از مهم‌ترین مسائل یک جامعه است

فرماندار چرام با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان گفت: توجه به مقوله سلامت و بهداشت از مهم‌ترین مسائل یک جامعه است.

توجه به مقوله سلامت و بهداشت از مهم‌ترین مسائل یک جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز اولین نشست شورای سلامت شهرستان چرام با حضور فرماندار، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت و اعضای شورا در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

علیرضا نیکروز در این نشست ضمن تبریک سال نو و تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و با بیان اینکه هفته سلامت را در پیش داریم و باید تدابیر لازم در این خصوص اندیشیده شود، اظهار کرد: می‌دانیم که دین اسلام دین طهارت و نظافت است و تاُکید بسیار بر رعایت بهداشت و سلامت دارد.

فرماندار چرام با اشاره به اینکه بحث بهداشت در زندگی روزمره ما حائز اهمیت است، عنوان داشت: بهداشت از جمله مسائلی هست که هم خود باید آن را رعایت کرده و هم زمینه آن را برای دیگران فراهم کنیم.

وی با ابراز رضایت از کیفیت مطلوب در حوزه بهداشت و درمان در دولت نهم و دهم و با اشاره به اهمیت بهداشت و درمان، توجه به مقوله سلامت و بهداشت را از مهم‌ترین مسائل یک جامعه دانست و خواستار مورد توجه قرار گرفتن این مسئله توسط همه مسئولان در تمام بخش، شهر و روستاها شد.

این مسئول در ادامه مهم‌ترین مشکل اساسی شهرستان را کمرنگ شدن ورزش‌های همگانی ذکر کرد و گفت: همه ادارات باید در زمینه ورزش همگانی تلاش کرده و به صورت جدی پیگیری کنند.

وی افزود: اداره ورزش و جوانان در هفته یک‌بار در برگزاری همایش پیاده‌روی برنامه‌ریزی کرده و همچنین یک روز در هفته را جهت ورزش همگانی با حضور مسئولان اختصاص داده تا فرهنگ‌سازی شود.

نیکروز پسمانده‌ها و زباله‌ها را از مهم‌ترین عامل تهدیدکننده سلامت مردم برشمرد و خواستار جمع‌آوری این پسمانده‌ها در شهرستان چرام شد.

فرماندار چرام همچنین در این نشست خواستار آزمایش آب «چشمه تلخ» در سردسیر طسوج جهت مشخص کردن علت تلخ بودن شد.

وی با بیان اینکه جهت کسب رضایت‌ مردم باید مطالبات مردم که وجود پزشکان متخصص در منطقه می‌باشد را برآورده کرد، ابراز داشت: استقرار پزشک متخصص قلب و عروق و همچنین سایر تخصص‌ها به صورت جدی پیگیری شود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان چرام با تاُکید بر اینکه ادارات از وظایف قانونی خود استفاده کرده و نیازی به تاُکید در خصوص مصوبات نباشد، متذکر شد: ارائه خدمات پزشکی و نوع رفتار مناسب پرسنل شبکه بهداشت و درمان در چارچوب قانون صورت گیرد.

نیکروز خواستار نوشتن شعارهای بهداشتی بر سربرگ‌های اداری شد و خاطرنشان کرد: در خصوص تعطیلی مراکز تهیه غذا و شیرینی در صورت عدم رعایت مسائل بهداشتی هیچ‌گونه گذشت و بخششی نباشد.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول