اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زاهدان:

قطع رابطه با آمریکا ایران را موفق‌تر کرده است

امام جمعه زاهدان گفت: قطع رابطه با کشور آمریکا سبب شد تا ایران به دستاوردهای زیادی برسد و در واقع مقاوم‌‌تر و موفق‌تر شود.

قطع رابطه با آمریکا ایران را موفق‌تر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه و در اجتماع پرشور نمازگزاران در مصلای قدس زاهدان ضمن توصیه اکید به رعایت تقوا این سرمایه گران‌سنگ اظهار داشت: شعارهایی که از سوی رهبری برای سال‌ها مطرح می‌شود، عموماً مفاهیم دینی دارد و برگرفته از آیات و روایات است و در اندیشه اسلامی از جایگاه بلندی برخوردار بوده و علت آن زندگی کردن در سایه رهبر دینی و مذهبی با رویکرد علمی است.

وی افزود: رهبر دینی نظام برای اداره و تنظیم امور جامعه شعارهایی را انتخاب می‌کند که بی‌تردید این شعارها پایه و اساس آن مبانی و تفکری است که برگرفته از دین بوده و قابل توجیه و تفسیر هستند از این لحاظ واکاوی و ردیابی این‌ شعارها در آموزه‌های دینی یک امر ضروری است.

امام جمعه زاهدان با اشاره به شعار سال‌جاری گفت: شعار سال‌جاری که «حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی» است باید بدانیم این شعار ریشه در اعتقادات دینی و قرآنی ما مسلمانان دارد.

سلیمانی بیان داشت: کشوری که در سیاست نیرومند و در اقتصاد ضعیف باشد، کشور قوی نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: اینکه ولایت‌فقیه سال‌جاری را با دو شعار مزین کردند که شامل حماسه سیاسی با یک ملاحظه نسبی به انتخابات پیش روی ما و حماسه اقتصادی با یک ملاحظه‌ای با شرایط تلخ سال 1391 در حوزه اقتصادی بوده و نشان دهنده این است که رهبر فرزانه انقلاب یک نگاه جامع در سیستم مدیریتی و در نوع هدایت و ارشاد جامعه دارند.

وی بیان کرد: حماسه سیاسی و اقتصادی لوای هم هستند و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی این دو عنوان را شعار سال‌جاری قرار داده است که اینها از هم جداشدنی نیستند.

سلیمانی با اشاره به اینکه اگر ضعف اقتصادی کشور را برشمریم با چند خطبه اکتفا نخواهد کرد و از پس آن برنخواهیم آمد، خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات اساسی کشور ما وابستگی بودجه مملکت به نفت کشور است که یک پدیده غلط و شوم است چراکه بیش از صد سال است که این مملکت این سیاست غلط را در دستور کار قرار داده و مربوط به امروز و دیروز نیست.

خطیب جمعه زاهدان تصریح کرد: درآمد نفتی یعنی همان نقطه ضعفی که دشمن می‌شناسد و در مقام مبارزه و نبرد آن نقطه ضعف را در چنگش می‌گیرد و بر ما فشار می‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اضافه کرد: عیب ما نداشتن یک نقشه علمی منسجم و استراتژی مشخص برای هدایت اقتصاد کلان از طریق سیاست‌گذاری در دولت‌ها است چراکه هر دولتی درآمد‌های مملکت را مطابق سلیقه و برداشت خودش هزینه می‌کند.

سلیمانی گفت: وقتی ما یک نقشه در عرصه اقتصاد نداشته باشیم دولت بعدی هم درآمد‌ها را بر طبق سلیقه خود پیش می‌برد و اینجا است که کشور ما فلج می‌شود.

وی افزود: عدم شناسایی و اهمیت ندادن به ظرفیت‌های موجود اقتصادی مانند صنعت گردشگری که هر کدام قابلیت‌های فراوانی دارند درآمدی بیشتر از نفت را در دامن این مملکت می‌توانند بریزند.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: کشوری که موزه آثار باستانی است و جاذبه‌هایی مانند تخت‌جمشید، شهرسوخته، کوه‌خواجه و صدها آثار باستانی دیگر در اقصی نقاط این کشور پهناور دارد، هر کدام برای جذب توریست می‌تواند بهترین جاذبه به وجود آورد.

سلیمانی با اشاره به قطع رابطه ایران با آمریکا که امروزه در جامعه با اختلاف نظر روبه‌رو شده است گفت: در اسلام اصل اول رابطه مسلمانان با هر انسانی که بر اساس احترام متقابل باشد کار پسندیده است کسی که خود با مردم نتواند دوستی کند و مردم هم او را لایق دوستی ندانند آدمی است که نه‌تنها در پیشگاه الهی انسان نیست بلکه در برخورد با مردم هم ارزشی نخواهد داشت چراکه آدمی بر روابط عمومی او استوار است.

وی با اشاره به فرموده امام صادق (ع) بیان کرد: بعد از فرایض و واجبات هیچ‌ چیز به اندازه خلق نیکو در پیشگاه خداوند محبوب‌تر نیست.

خطیب جمعه زاهدان افزود: اینکه آمریکا رابطه سیاسی و اقتصادی را در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی قطع کرد ما این حرکت را به‌عنوان یک غنیمت و یک فرصت دانستیم.

سلیمانی ادامه داد: دین اسلام مردمی را می‌پذیرد که اهل ایمان و عمل صالح باشند پس ایران از این قطع رابطه ضرر نکرده است با این قطع رابطه توانسته‌ایم دستاوردهای فراوانی داشته باشیم و ایران با این دشمنی‌ها ضعیف‌تر نشد بلکه سر سخت‌تر، مقاوم‌تر و موفق‌تر شد، به فرموده امام «جنگ برای ما یک نعمت بود».

وی تصریح کرد: ما توانسته‌ایم مقایسه کوتاه بین ایران و برخی از کشور‌هایی که زیر نگین قدرت اسلام هستند به عمل بیاوریم بنابراین ایران در اوج اقتدار نسبت به کشور‌های دیگر مانند عربستان است که هنوز نتوانسته‌ قدرت ساخت یک موتور سیکلت را به‌دست آورد.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: تمامی تحریم‌ها به نفع جمهوری اسلامی ایران شده است چراکه هیچ پیشرفتی به دست نمی‌آید مگر در سختی‌ها، ما از این قطع رابطه احساس ضرر و غم نمی‌کنیم اینکه آمریکا خود تقاضای مراوده دارد آن هم در صورتی که رابطه احترام‌آمیز باشد و اگر رهبر انقلاب مصلحت بدانند یک رابطه عادی می‌تواند برقرار کند نه رابطه ویژه و خاص چراکه ما عاشق و شیفته نیستیم.

انتهای پیام/75002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول