اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دومین روز سال جدید صورت گرفت

حضور گسترده زائران نوروزی در نخستین نماز جمعه 92 قم

خیل عظیمی از زائران و مسافران نوروزی در نخستین نماز جمعه قم در سال جدید شرکت کردند.

حضور گسترده زائران نوروزی در نخستین نماز جمعه 92 قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نخستین نماز جمعه قم در سال 1392 امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) و به امامت آیت‌الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه برگزار شد.

بسیاری از مردم قم از اقشار مختلف همواره در نمازهای جمعه قم شرکت می‌کنند اما در ایامی مانند نوروز این فریضه سیاسی عبادی دارای ویژگی دیگری است زیرا بسیاری از زائران و مسافران نوروزی هم به همراه مردم قم در نماز شرکت کرده و بهره معنوی وافری از سفر خود به قم می‌برند.

امروز هم که نخستین نماز جمعه قم در سال جدید برپا شده بود خیل عظیمی از مسافران و زائرانی که در قم حضور داشتند در این مراسم بزرگ سیاسی و دینی حضور یافتند به طوری که علاوه بر سرتاسر شبستان امام خمینی(ره)، صحن صاحب‌الزمان(عج) و سایر رواق‌های منتهی به شبستان هم مملو از جمعیت شده بود و مردم حتی زیر آفتاب به اقامه نماز جمعه پرداختند.

آیت‌ا‌لله استادی هم در خطبه نخست ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز، نمازگزاران را به دعا برای گام برداشتن در مسیر صحیح الهی و دوری از وسوسه‌های شیطان دعوت کرد و با اشاره به تقارن فاطمیه و نوروز از دولت و ملت به ویژه رسانه ملی خواست شأن این روزها را حفظ کنند؛ وی در خطبه دوم هم بیانات رهبر معظم انقلاب را که دیروز در حرم رضوی ایراد شد مورد توجه قرار داد و توصیه‌هایی در خصوص رعایت اخلاق اسلامی در انتخابات از سوی کاندیداها و هواداران آنها ارائه کرد.

انتهای پیام/78004/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول