اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خیرآباد:

تهدیدات آمریکا علیه ایران توخالی است

امام جمعه خیرآباد تهدیدات آمریکا را پوچ دانست و گفت: تهدیدات آمریکا علیه ایران توخالی است.

تهدیدات آمریکا علیه ایران توخالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین جعفر محسن‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه خیرآباد پس از توصیه همگان به تقوای الهی با تاکید بر اینکه پیامبر اعظم (ص) شاهد بر اعمال ما است، اظهار داشت: امام صادق (ع) در عرفات نشسته بودند. در عرفات دو روز و نیم از دهم تا دوازدهم تا ظهر می‌مانند. آقا مردم را جمع کرده و آنها را موعظه می‌کردند، فرمودند «مردم چرا پیغمبر (ص) را اذیت می‌کنید؟ و چرا ما را آزار می‌دهید؟» شخصی گفت: یا ابن رسول‌الله! ما پیغمبر (ص) را اذیت نکردیم، پیغمبر کجا؟ ما کجا؟ چگونه ما او را اذیت کرده‌ایم؟ حضرت فرمودند «همین تویی که اشکال می‌کنی! پیغمبر و ما را آزار داده‌ای! یادت می‌آید فلان روز، بر شتری سوار بودی در راه مسلمانی به تو برخورد که خسته بود خواست سوار بر شترت بشود ولی تو رفتی و اعتنا نکردی؟ این کار تو، هم پیغمبر (ص)و هم ما را آزار داد! »

امام جمعه خیرآباد گفت: به کرات در روایات آمده که «امامان (ع)، می‌فرمودند پیامبر (ص) نامه اعمال شما را می‌بیند و وقتی گناهی را در آن ملاحظه می‌کند، ناراحت می‌شود.» پس با گناهانتان پیامبر (ص) را ناراحت نکنید! پس اعمالی انجام بدهید که پیامبر اکرم (ص) خوشحال شود. تمام اعمال بر پیغمبر (ص) عرضه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه حال یک سئوال مطرح می‌شود و آن این است که چرا اعمال بر پیامبر (ص) که شاهد اعمال ماست عرضه می‌شود و به عبارت دیگر اگر ملائکه اعمال را به خدمت آقا عرضه نکنند، آیا ایشان بی‌خبر می‌ماند؟ افزود: قرآن می‌فرماید «وَ إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحافِظینَ کِراماً کاتِبینَ یَعْلَمُونَ ما تَفْعَلُونَ»؛ و البته نگهبان‌ها مراقب بر احوال و اعمال شما و فرشته مقرب خدایند، شما هرچه می‌کنید آنها می‌دانند.»

حجت‌الاسلام محسن‌زاده بیان داشت: این سئوال درباره خدا هم مطرح می‌شود که آیا خدا بی‌خبر است؟ و تا اعمال ما بر او عرضه نشود او با خبر نمی‌شود؟ پاسخ این است که عرضه اعمال توسط ملائک جنبه تشریفاتی دارد، ملک باید اعمال را ببرد او وظیفه دارد. و امام هم در اندازه سطح فکری مردم صحبت می‌کند، چرا که مردم توان درک این مسئله(احاطه وجودی پیامبر اکرم (ص) بر کل عالم) را ندارد، و در سطح فکر مردم  فرمود «اعمال را عرضه می‌کنند و پیامبر (ص) را مطلع می‌کنند او ناراحت می‌شود. و الله پیغمبر تا پنجاه نسل بعد را می‌داند که چه کسی به دنیا می‌آید، چه کسی جهنمی است و چه کسی بهشتی است؛ چه کسی کار بد می‌کند و چه کسی کار خوب می‌کند؛ همه را پیغمبر می‌داند.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به روایتی دیگر گفت: پنجشنبه روزی است که اعمال را بر خدا، بر رسول خدا (ص) و بر ائمه اطهار علیهم‌السلام عرضه می‌شوند. آیا تا عرضه بر خدا نشود خدا بی‌خبر است؟! یا خدا مطلع است و عرضه اعمال تشریفات است؟ روز پنجشنبه روزی است که اعمال بر خدا عرضه می‌شود بر پیغمبر و ائمه هم عرضه می‌شود و بنابراین در روایت آمده «ملکی که مأمور اعمال ماست، اعمال را یادداشت کرده می‌بندد و مهر و موم می‌کند و به نزد خدای عالم می‌برد خدا می‌فرماید «بنده من چه کاری کرد؟ اگر این بنده کار خوبی کرده باشد، این ملک شاد است و اگر کار بدی کرده می‌گوید: خدایا تو مطلع‌تر از من هستی. بنده تو گناه کرد،اما تو آقایی؛ او را عفو بفرما!».

وی تاکید کرد: بندگان خوب خدا در محضر خدای متعال و اشرف مخلوقاتش پیامبر اعظم (ص) گناه نکنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن‌زاده در خطبه دوم نماز جمعه خیرآباد نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی یکی از ویژگی‌های متقین را خشوع در عبادت دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین عبادت‌ها نماز است، مکرر جوان‌های عزیز سئوال می‌کنند چه کنیم تا در نماز خاشع باشیم. معصومین (ع) برای آن که دیگران را نیز بر خوان نعمت عبادت خاشعانه و دارای حضور قلب راه داده باشند، رهنمودهای لازم را بیان داشته‌اند.

امام جمعه خیرآباد ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمود  «صلّ صلاةَ مُوَدِّع، فاذا دَخَلْتَ فِی الصلاةِ فَقُلْ هذا آخِرَ صَلاتی مِنَ الدنیا، و کُنْ کَأَنّ الجَنَّةَ بینَ یدیْکَ و النّارَ تحتَک، و مَلَکَ المَوْتِ وراءَک و النبیاءَ عن یمینِکَ و الملائکةَ عن یسارِک والربَّ مُطَّلِعٌ علیک من فوقِک فَانْظُر بین یَدَیِ مَن تَقَفُ و مع مَنْ تَناجی و مَنْ یَنْظُرُ إلْیکَ؛ نمازت نماز خدا حافظی باشد؛ هرگاه به نماز داخل شدی با خود بگو این آخرین نماز من در دنیا است، و چنان باش که گویی بهشت روبه روی تو و جهنم زیر پای توست؛ ملک الموت پشت سر و انبیاء طرف راست تو و فرشتگان طرف چپ تو ایستاده‌اند، خدای متعال بر احوال تو اشراف دارد؛ پس توجه داشته باش که مقابل چه کسی ایستاده‌ای و با چه کسی گفت‌وگو می‌کنی و چه کسی مراقب توست».

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روایتی دیگر آمده است، که روزی، رسول خدا (ص) وارد مسجد شدند، دیدند که انس بن مالک نماز می‌خواند و به اطراف نگاه می‌کند، حضرت فرمود‌ «یا اَنَسُ صَلِّ صلَاة مُودِع، تَری إنّکَ لا تُصَلّی بعدَها صلاةِ ابداً، إضْرِبْ بِبَصَرِکَ مَوْضِعَ سُجُودِکَ، لا تَعْرِفُ مَنْ عن یمینِک و لا عن شِمالِک، وَ اعْلَمْ إنَّکَ بَیْنَ یَدَیِ مَنْ یَراکَ و لا تُراه؛ ای انس نمازت، نماز خداحافظی باشد، تصورت این باشد که گویی دیگر زنده نیستی تا نماز بخوانی، چشمانت را به سجده گاهت متمرکز کن، بک گونه‌ای که نشناسی چه کسی طرف چپ یا راست تو ایستاده است،  بدان که مقابل کسی ایستاده‌ای که تو را زیر نظر دارد، اما تو او را نمی‌بینی». با رعایت این نکات خشوع در نماز را که لازمه تقوا است در خودمان احیاء کنیم.

قطع ارتباط با آمریکا بزرگترین نعمت در راستای تداوم انقلاب است

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با اشاره به سالروز قطع ارتباط سیاسی ایران و آمریکا گفت: در 20 فروردین سال 59 بزرگترین نعمت به‌عنوان عامل تداوم بخش این انقلاب به ما داده شد و ارتباط سیاسی ایران وآمریکا قطع شد و اگر واقعیت را توجه کنیم تداوم انقلاب ما یکی از عواملش قطع ارتباط سیاسی ما با آمریکا بود به خاطر اینکه تاریخ سفارتخانه انگلیس و آمریکا در ایران از دوره قاجاریه تا زمان محمدرضا خان ملعون نشان می‌دهد سفارتخانه انگلیس و آمریکا یک سفارت و تشکیلات ارتباط بین‌المللی دو دولت برای تعامل فی ما بین در طول تاریخ نبوده است اگر بیشتر دقت کنیم سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا یک بنگاه معاملاتی بوده است.

باز بودن سفارت آمریکا فتنه‌های بزرگی را به ارمغان می‌آورد

امام جمعه خیرآباد افزود: عوامل وطن فروش و دین فروش در این بنگاه معاملاتی وطن  فروشی کنند دین‌فروشی کنند به مزدوری انگلیس و آمریکا در بیایند و برای آنها جاسوسی کنند این در طول تاریخ بوده در دوره قاجار آن قدر شغال السلطنه اون قدر گرگ السلطنه دیدیم و در دوره رضا خان ناپاک اجنبی‌پرست و محمدرضا آن قدر عناصر ناپاک حلقه به گوش آمریکایی انگلیسی دیدید که همه این‌ها از این بنگاه معاملاتی و سفارتخانه در آمدند و اگر در طول این سال‌ها که از انقلاب ما گذشت این بنگاه‌های معاملاتی برای آمریکا وجود داشت و این سفارتخانه باز بود تا به الان چه فتنه‌های بزرگی که در این مملکت انجام نگرفته بود.

وی در ادامه عنوان کرد: در 20 فروردین 59 امام خمینی(ره) فرمودند «ارتباط با آمریکا را می‌خواهیم چکار کنیم». رابطه ما با آمریکا رابطه میش و گرگ است اگر آمریکا به خاطر سفارتخانه داشتن و به خاطر ارتباط داشتن از جهان خواهی از درندگی از ناپاکی از جنایت دست بر می‌دارد  مگر آمریکا در عراق سفارتخانه نداشت مگر عراق در آمریکا سفارتخانه نداشت و در عین حال به ایران حمله کرد و جان و مال و حیثیت و ارزش انسانی مردم را به باد چپاول و نابودسازی گرفتند رابطه با آنها به چه درد می‌خورد، با کی مذاکره کنیم با درنده با اونی که دندانش را تیز کرده ما را پاره پاره کنه به جای اینکه فرار کنیم و از او دور شویم می‌رویم جلو او بایستیم حرف بزنیم مذاکره معنا ندارد.

گفت‌و‌گو با گرگ درنده‌ای همچون آمریکا معنایی ندارد / آل سعود مامور آمریکاست

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با تاکید بر اینکه ما اهل گفتگو هستیم، گفت: اما گفتگو با آدم. نه اهل گفتگو با گرگ درنده. آمریکا، یک گرگ درنده است.

امام جمعه خیرآباد حمله به بحرین را نمونه درندگی آمریکا دانست و گفت: بحرین کنار ما نمونه درندگی آمریکا است به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و مسلمان بحرین نماینگر درندگی آنها است. اگر شما در تلویزیون صحنه جنایت عمال سعودی که لشکر آمریکایی شده‌اند را ببینید با جنایت سربازان  صهیونیستی در فلسطین تفاوتی ندارد منظره هر دو یکی است.

وی در ادامه آل سعود را مأمور آمریکا خواند و گفت: آل سعود یک حکومت دست نشان دهنده غربی منطقه هستند. این‌جور موجوداتی هستند یعنی امروز جنایتی که آل سعود انجام می‌دهد غیر از مسلمان‌کشی بحرین عمده جنایت او تحقیر ملت عربستان است.

سرزمین وحی را به پادگان نظامی آمریکا تبدیل کردند

حجت‌الاسلام محسن‌زاده بیان داشت: نظامی عربستانی و سرباز لااله‌الاالله گو را به پای آمریکا و اسرائیل انداخته است که برادر مسلمان خودش را بکشد این تحقیر ملت مسلمان در مملکت خودش است.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به اینکه امروز سرزمین وحی را دولت سعودی به عنوان پادگان نظامی آمریکا در آورده است، گفت: بعد از زندان ابو غریب و زندان گوانتانامو سومین زندان آمریکایی عربستان شده است،انقلابیون بحرین را که دستگیر می‌کنند به زندان آمریکایی عربستان می‌برند یعنی دیگه ماسک نفاق از روی صورت حکومت سعودی کنار رفت امروز آمریکایی بودنشان دشمن پیغمبر بودنشان ثابت شده حکومت آل سعود همون لشکر قریش دوره صدر اسلام در جنگ احد و جنگ بدر هستند.

حمله نظامی به ایران، آمریکا را به قبرستان سربازان نظامی‌اش‌ تبدیل می‌کند

وی ادامه داد: مقابله‌ای که آن روز لشکر قریش با رسول‌الله داشتند آمریکا بعد از اینکه تحریم اقتصادی‌اش به جایی نرسیده است و بعد از اینکه جرات حمله نظامی مستقیم هم به کشور ندارد چون می‌داند اگر حمله نظامی مستقیم نماید این کشور قبرستان سربازان نظامی‌اش خواهد شد.

مسئولان خردمندانه خادمان خوبی برای بارگاه حماسه سیاسی و اقتصادی باشند

حجت‌الاسلام محسن‌زاده با اشاره به نامگذاری سال جاریاز سوی رهبر معظم انقلاب گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بار دیگر کلید واژه جدیدی را برای نام سال 1392 برگزیدند. مزین شدن سال 1392 به نام «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» در واقع بیان نوع انتظار و سطح توقع حضرت ایشان از رفتار هایی است که باید در این سال شکل بگیرند.

امام جمعه خیرآباد تاکید کرد: عالمان سیاسی و اقتصادی مراقب باشند اخلاقیاتی که موجب رفتار های ضد حماسی می‌شوند کنار بگذارند با برنامه خردمندانه خادمان خوبی برای بارگاه حماسه سیاسی و اقتصادی باشند.

وی در ادامه گفت: شعارهای مطرح شده در سال‌های گذشته عموماً مفاهیم دینی و یا بر گرفته از آیات و روایات بوده و در اندیشه‌های اسلامی از جایگاه بلندی برخوردار بوده است. دلیل آن نیز کاملاً مشخص است. در جامعه اسلامی با یک رهبری دینی که رویکرد فقاهتی را در اداره و تنظیم امور جامعه اتخاذ کرده است، شیوه‌های هدایت و مفاهیم به کار گرفته شده همگی خمیر مایه‌های دینی داشته و بر اساس مبانی و تفکر بر گرفته از دین قابل توجیه و تفسیر است.

تعامل سیاست و اقتصاد قابل انکار نیست

امام جمعه خیرآباد در پایان ارتباط و تعامل سیاست و اقتصاد غیرقابل انکار دانست و تصریح کرد: سیاست همیشه بر اقتصاد تأثیر تعیین‌کننده دارد و البته از آن به شدت اثر پذیر است. مبارزات انبیاء با فقر و محرومیت از یک سو و با تکاثر و افزون طلبی و سرمایه‌داری خون آشام از سوی دیگر در کنار مبارزه با طاغوت ها و سلطه‌های نامشروع، حماسه های سیاسی و اقتصادی فراوانی را در تاریخ مبارزات انبیاء به یادگاری گذاشته است. همیشه در کنار رویاروی با فراعنه و نمرودها مقابله با قارون‌ها نیز وجود داشته است.

انتهای پیام/2462/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول