اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز:

یک ملت زنده هرگز بر اثر تحریم و فشار به زانو در نخواهد آمد

امام جمعه تبریز با اشاره به موفقیت‌ها و دستاوردهای سال 91 ملت ایران در برابر تحریم‌ها گفت: یک ملت زنده هرگز بر اثر تحریم، فشار و سخت‌گیری دشمن به زانو در نخواهد آمد.

یک ملت زنده هرگز بر اثر تحریم و فشار به زانو در نخواهد آمد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: حوادث سال 91 درس بزرگی به ما داد و آزمون بزرگی بود، یک ملت زنده از تهدید و فشار و سختگیری‌های دشمن هرگز به زانو در نخواهد آمد.

خطیب جمعه تبریز با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس ارزیابی نقاط قوت و ضعف کشور در سال گذشته و برنامه‌ریزی بر اساس این ارزیابی کلان را یک ضرورت برشمرد و افزود: همانگونه که انسان در مسائل فردی و شخصی نیازمند ارزیابی و محاسبه دائمی است، در مسائل کشور نیز ارزیابی و محاسبه ملی، کاری با اهمیت است، زیرا قابل عبرت گرفتن و بهره‌گیری برای آینده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی سال 91 را از این منظر یکی از پرکارترین سال‌ها برای بدخواهان ملت ایران برشمرد و افزود: آنها هدف خود از تحریم‌ها را فلج کردن و به زانو درآوردن ملت اعلام کردند، بنابراین اگر ملت ایران در مقابل همه این فشارها، سرپا و بانشاط بایستد و به پیشرفت‌های بیشتری دست یابد، آنها بی‌آبرو خواهند شد.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: درس بزرگ موفقیت‌ها و دستاوردهای سال 91، این است که یک ملت زنده هرگز بر اثر تحریم، فشار و سخت‌گیری دشمن به زانو در نخواهد آمد.

پیشرفت، سربلندی و اقتدار کشور در گرو تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی است

وی با بیان اینکه پیشرفت، سربلندی و اقتدار بیشتر کشور در گرو تحقق شعار حماسه سیاسی و اقتصادی است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشمندی، خردمندی و به صورت هدفمند شعار هر سال را انتخاب می‌کنند.

12 فروردین سالروز برافراشته شدن پرچم استقلال و آزادی است

وی همچنین با اشاره به دوازدهم فروردین روز جمهوری اسلامی با گرامیداشت این روز تصریح کرد: در حقیقت نهال انقلاب که با نثار خون هزاران جوان این مرز و بوم به بار نشست از 12 فروردین تثبیت شد و مردم در این روز با تعیین نوع حکومت هویت واقعی خویش را به منصه ظهور رساندند و ثابت کردند که قائل به جمهوری اسلامی به ویژه اسلامیت نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: اصول مترقی در قانون اساسی جمهوری اسلامی بنا شده که مهم‌ترین آن ولایت فقیه است، امنیت، عزت و استقلال امروز ایران اسلامی در سایه پیروی از ولایت تحقق یافته است و توطئه‌ها در این چند سال پس از پیروزی انقلاب با حاکمیت ولایت فقیه یکی پس از دیگری خنثی شده است.

وی دوازدهم فروردین ماه سال 58 را سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و برافراشته شدن پرچم استقلال و آزادی در ایران و تجدید حیات اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: مردم در این روز با حضور میلیونی در پای صندوق‌های رای با اکثریت آرا، جمهوریت همراه با اسلامیت نظام اسلامی ایران را خواستار شدند.

آیت‌الله شبستری ادامه داد: در طول سال‌های گذشته نیز مردم با حضور خود در عرصه‌های مختلف ضامن این دو ویژگی مهم نظام اسلامی شدند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با اطلاع از این موضوع می‌خواهند با دسیسه‌های مختلف همدلی و اتحاد ملت ایران را خدشه‌دار کنند، اما هوشیاری مردم توطئه‌های دشمنان را به خودشان بر می‌گرداند.

نحسی سیزده فروردین باوری غلط و غیرقابل استناد است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه تبریز، نحسی روز سیزده نوروز را باوری غلط و غیرقابل استناد ارزیابی کرد و گفت: این امر هیچ مبنای علمی، منطقی و اسلامی ندارد و هیچگونه منبع معتبری ندارد.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما این امر رایج شده و از این روز به نام روز طبیعت یاد می‌شود در حالی که تمام ایام سال روز طبیعت است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه حوادث رانندگی و سوانح  زیادی در این روز اتفاق می‌افتد، خواستار ترویج سنت‌های حسنه و اسلامی شد.

انتهای پیام/60002/ع40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول